به‌زودی بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری در استان کرمان تشکیل می‌شود

پورابراهیمی با اشاره تشکیل بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری در استان کرمان افزود: در طول یک سال و نیم گذشته تلاش های زیادی برای اجرای بزرگ ترین پروژه های صنعتی و معدنی در شهرستان های کرمان و راور در دستور کار قرار گرفت که موفق به ایجاد ظرفیت های سرمایه گذاری جدید به ارزش بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان در شهرستان های کرمان و راور شدیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور، محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک با حضور استاندار کرمان، مدیران دستگاه های اجرایی استان و مدیر ان عامل شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی استانی و شرکتهای ملی که در محل کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل شد اظهار داشت: این نشست به منظور بررسی آخرین وضعیت طرح های اقتصادی شهرستان های کرمان و راور برگزار شده تا آخرین وضعیت طرح های اقتصادیِ در دست اجرا و برنامه های تسریع در جهت فرآیندهای عملیاتی آنها مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: ظرفیت کمیسیون اقتصادی در جهت توسعه فعالیت های اقتصادی کشور و استان کرمان است و آماده هستیم براساس ظرفیت های موجود، کمک های لازم به امر توسعه در استان کرمان و به ویژه در مرکز استان و شهرستان راور را انجام دهیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: در طول یک سال و نیم گذشته تلاش های زیادی برای اجرای بزرگ ترین پروژه های صنعتی و معدنی در شهرستان های کرمان و راور در دستور کار قرار گرفت و علی رغم تحریم های گسترده و محدودیت های تامین مالی، به فضل الهی موفق به ایجاد ظرفیت های سرمایه گذاری جدید به ارزش بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان در شهرستان های کرمان و راور شدیم و این طرح ها در راستای تکمیل چرخه فعالیت های صنعتی و معدنی استان کرمان است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان داشت: ایجاد کارخانه بزرگ تولید لاستیک های فوق سنگین با ظرفیت ۳۰ هزار تن که در حال حاضر تمامی آنها وارداتی است، ایجاد کارخانه تولید الکترودهای گرافیتی که الکترود موردنیاز واحدهای فولادی کشور و استان را تامین می کند و اکنون تماما وارداتی است، ایجاد ظرفیت کارخانه های جدید فرومنگنز و فروسیلیس، ایجاد بزرگ ترین بندر خشک مرکز لجستیک در شهر کرمان، ایجاد بزرگ ترین ظرفیت تولید سل های خورشیدی در خاورمیانه، طرح های توسعه فعالیت های صنعت مس و ایجاد مجموعه جدید فرآوری صنعت مس در کشور از جمله طرح های مهم در دستور کار یک سال و نیم گذشته کمیسیون اقتصادی بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: جا دارد از همکاری مدیرعامل شرکت های بزرگ و همچنین مدیران دستگاه های اجرایی در همکاری برای عمیاتی شدن این پروژه ها صمیمانه تقدیر کنم.

پورابراهیمی فهرست طرح ها، ظرفیت ها و برنامه زمان بندی، آخرین وضعیت و مشکلات پیش روی طرح ها در سطح استانی باید با دستور استانداری و پیگیری مدیران حل شود را ارائه داد و گفت: مسائل ملی را از طریق کمیسیون حل می کنیم و امیدواریم با کمک سرمایه گذاران کما فی السابق کار در استان جلو برود و شاهد بهره برداری از این طرح ها در آینده نزدیک باشیم.

بنابراین گزارش، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این نشست با تقدیر از رییس کمیسیون اقتصادی مجلس که اولویتشان را به امر تولید و اشتغال استان کرمان قرار داده است، گفت: امروز اولویت ما در استان حل مشکلات معیشیتی و اقتصادی مردم برای بهبود وضعیت زتدگی آنهاست.

وی افزود: این اقدامات مورد حمایت جدی دولت و ما در استان خواهد بود و دلیل حضور ما بررسی آخرین وضعیت اجرای بزرگ ترین طرح های سرمایه گذاری است که توسط ریاست کمیسیون اقتصادی به نحو مطلوب در دستور کار بوده و ما آماده هرگونه همکاری برای استمرار مسیر حرکت طرح های مذکور در استان هستیم.

استاندار کرمان در ادامه اعلام کرد: ظرفیت شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی استان در کنار منابع ملی و استانی توانمندی خوبی برای ایجاد بزرگ ترین شرکت سرمایه گذاری به صورت مشترک فراهم می کند لذا با مذاکراتی که با رییس کمیسیون اقتصادی و سایر افراد متخصص در این حوزه داشتم، جمع بندی این است موضوع تشکیل بزرگ ترین مجموعه سرمایه گذاری کشور در استان کرمان با توجه به ظرفیت های شرکت های استانی و منابع نقدینگی بخش خصوصی فراهم گردد تا بتواند در کل جغرافیای استان کرمان از شمال تا جنوب با شناسایی فرصت های سرمایه گذاری همانند اقداماتی که در مرکز استان توسط رییس کمیسوین در حال انجام است، پیگیری و اجرایی کند.

در ادامه این نشست رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تشکر از پیشنهاد استاندار کرمان درخصوص تاسیس شرکت سرمایه گذاری استان اعلام کرد: آماده پیگیری همکاری سازمان های تخصصی بزرگ از جمله بورس و بازار سرمایه و نیز سایر شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی کشور در جهت تسریع در فرآیند تشکیل شرکت سرمایه گذاری مشترک در استان کرمان هستیم.

وی عنوان کرد: بیش از ۴۰۰۰ همت(هزار میلیارد تومان) حجم نقدینگی کشور است که به راحتی با حضور شرکت های بزرگ سرمایه گذاری، مورد استقبال مردم برای مشارکت خواهد بود و با منابع حداقلی شرکت های بزرگ از جمله شرکت ملی مس، گل گهر ، چادر ملو ، گهر زمین گروه بارز ….و نیز منابع نقدینگی بخش خصوص که پیش بینی میشود امکان پذیره نویسی بیش از ۷۰ درصد از این منابع خارج از سهم موسسین از طریق بازار سرمایه امکانپذیر است فراهم گردد و این می تواند بزرگ ترین ظرفیت اقتصادی استان کرمان در دولت سیزدهم برای اجرای طرح ها مهم اقتصادی در استان کرمان باشد.

پورابراهیمی تصریح کرد: پیشنهاد اینجانب این است همزمان با دستورات لازم برای ایجاد شرکت مذکور با حضور شرکت های صنعتی معدنی که با همکاری کمیسیون اقتصادی انجام می شود، طرح مطالعاتی اجرای پروژه های مهم در شمال، مرکز و جنوب استان کرمان نیز در دستور کار مشاور ذی صلاح قرار بگیرد.

گفتنی است: استاندار کرمان در ادامه با پیشنهادات فنی و تخصصی ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس موافقت کرد و افزود: اقدامات لازم را در دستور کار نشست های تخصصی در استان و مجلس قرار خواهیم داد.

همچنین در این نشست مدیران عامل شرکت های گل گهر سیرجان، چادرملو، شرکت ملی مس، شرکت گهرزمین، گروه صنعتی بارز، فولاد راور و تولید سلول های خورشیدی کرمان، گزارش کامل خود را درخصوص مراحل اجرایی پروژه ها و همکاری لازم ارائه دادند.

شایان ذکر است با پیگیری های دکتر پورابراهیمی طرح های در دست اقدام به شرح ذیل می باشند:

۱-پارک لوجستیک محل اجرا کرمان کمربندی امام رضا(ع) با ظرفیت سالانه ۱۲میلیون تن کالا سرمایه ثابت ۱۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۰۰ نفر

۲-کارخانه تولید سلول و ‌پنل خورشیدی و اینورتور محل اجرا کرمان بخش ماهان سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون یورو و اشتغال ۶۰۰ نفر

۳-طرح توسعه مس شهید باهنر تولید لوله و مفتول مسی تیوب ث بسپار
الف: تولید تیوب های مسی سرمایه گزاری ۶/۶ میلیون یورو با ظرفیت ۶۰۰۰ هزار قالب
ب:تولید باسپار سرمایه گذاری ۷۰۰ هزار دلار
ج: تولید مفتول و سیم مسی سرمایه گذاری ۲۳۸ میلیارد تومان با ظرفیت ۸۰ هزار تن سالانه

۴-طرح تولید الکترود گرافیتی محل اجرا کرمان بلوار کمربندی امام رضا (ع) ظرفیت ۳۰ هزار تن سالانه سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیون یورو و اشتغال ۵۰۰ نفر

۵-طرح تولید لاستیک های فوق سنگین ظرفیت سالانه ۳۰ هزار تن معادل ۸۰هزار حلقه محل اجرا کرمان جاده باغین-سعدی سرمایه گذاری ثابت ۱۵۸ میلیون یورو و اشتغال ۷۹۴ نفر

۶- پتروشیمی شرکت رنگدانه سیرجان نوع تولید پلیمرهای زیست تخریب پذیر سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون دلار در عسلویه ۴۰۰ میلیون دلار در کرمان اشتغال ۱۰۰۰ نفر


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90268
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.