بیمه بیکاری چه زمانی پرداخت می‌شود؟| ثبت نام ۲۱ هزار و پانصد نفر در استان کرمان

معاونت پشتیبانی و منابع انسانی اداره کار کرمان گفت: اسامی مشمولان بیمه بیکاری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فرستاده شده است، منتظر تصمیم نهایی هستیم.

با شیوع ویروس کرونا در ایران تعداد زیادی از مشاغل از اسفندماه 98 تعطیل شدند و افراد زیادی در این میان شغل خود را از دست دادند.

پیرو این اتفاق اکثر کسانی که بیمه بودند برای استفاده از  حق بیمه بیکاری خود ثبت‌نام کردند.

اکنون نیز نزدیک به 2 ماه است از اولین مرحله ثبت‌نام افراد برای استفاده از بیمه بیکاری می‌گذرد اما هنوز هیچ مبلغی به‌حساب ثبت‌نام کنندگان واریز نشده است.

در این رابطه به سراغ معاونت پشتیبانی و منابع انسانی اداره کار کرمان رفتیم.

اسامی ثبت‌نام کنندگان به وزارت خانه ارسال شده است

آبشاهی در خصوص اینکه پرداخت بیمه بیکاری افراد در چه مرحله‌ای است به «کرمان نو» گفت: اکنون اسامی کسانی که در اسفندماه 98 تا 15 فروردین 99 ثبت‌نام کرده‌اند و همچنین مواردی که بعد از آن تاریخ تا پایان فرودین نیز مجدد ثبت‌نام شده‌اند به سازمان تأمین اجتماعی فرستاده شده است.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی نیز اسم تمامی مشمولان بیمه بیکاری را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کرده است و اکنون منتظر جواب وزارتخانه هستیم.

معاونت پشتیبانی و منابع انسانی اداره کار کرمان عنوان کرد: تاکنون 21 هزار و پانصد نفر در استان کرمان برای دریافت بیمه بیکاری در سامانه ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: این موارد مربوط به کسانی است که یا بر اثر کرونا بیکار شدند و  یا توسط کارفرمایان اخراج شده‌اند.

آبشاهی در این مورد توضیح داد: اعتبار حق بیمه افراد آسیب دیده از ویروس کرونا از طریق سازمان برنامه‌وبودجه تأمین و به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌شود اما در مورد دیگر اشخاص این حق از همان صندوق بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

معاونت پشتیبانی و منابع انسانی اداره کار کرمان افزود: قبل از این وزارت اعلام کرده بود که تا پایان اردیبهشت‌ماه بیمه بیکاری واریز می‌شود اما همان‌طور که مشخص است جداسازی اسامی کمی زمان‌بر است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=49607
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.