دادستان عمومی و انقلاب کرمان:


بین مسئولین بی‌اعتمادی است و شجاعت از مدیران گرفته شده

دادستان عمومی و انقلاب کرمان در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه ما شجاعت را از مدیران گرفته‌ایم و مدیران دست به عصا راه می‌روند، گفت: مدیران برای هر موضوعی جلسه می‌گیرند و می‌ترسند تصمیم بگیرند.

به گزارش کرمان‌نو، مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب کرمان در این جلسه تأکید کرد که با رویه فعلی بین مسئولین بی‌اعتمادی است و ما به مدیر خود اختیارات ندادیم.

بخشی در این جلسه با اشاره به تأکیدات رزم‌حسینی استاندار اسبق کرمان به افزایش اختیارات به استان، گفت: رزم حسینی زیاد در جلسات بر افزایش اختیارات به استان می‌گفت؛ اما به نتیجه نرسید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمان با بیان اینکه مشکلات بررسی شده در ۹۸ درصد جلسات ستاد مقاومتی مربوط به بانک‌ها و ادارات بوده است، گفت: متأسفانه علی‌رغم همه جلسات گرفته شده باتوجه‌به نبود اختیارات نتیجه همه این مباحث به تهران منتقل شده است، درصورتی‌که استاندار استان و رئیس‌کل دادگستری است که متوجه این مسائل داخل استان می‌شوند.

بخشی در این جلسه بر ضرورت تفویض اختیار به استان تأکید کرد و گفت: در بحث معادن یک تفویض اختیار به استان بود که متأسفانه آن را هم گرفتند و مشکلات بیشتر شد.

دادستان در این جلسه از اتاق بازرگانی خواست تا نقش اتباع و امنیت را در بهبود کسب‌وکار رصد کنند و ببینند که آیا حضور اتباع غیرمجاز، وضعیت را بهبود دادند و یا وضعیت استان را بدتر کرده‌اند.

دیگر موضوعات مورد تأکید در این جلسه توسط بخشی موضوع برگشت حقوق دولتی به استان بود.

او با اشاره به صحبتش با شهردار کرمان، گفت: بااین‌همه پولی که از استان وصول می‌شود، توان تأمین مالی یک گرم‌خانه در مرکز استان را نداریم.

دادستان در همین رابطه ادامه داد: در مشهد ما ۳۲ کمپ ترک اعتیاد داریم؛ اما در کرمان تنها یک کمپ داریم و این مشکلات ایجاد شده است.

او در ادامه صحبت‌های برخی از موانع ارتفاع رتبه کسب‌وکار را نبود یک مشاور حقوقی در کارخانه‌ها دانست و ادامه داد: اگر یک واحد حقوقی توانمند داشته باشیم، ارتفاع استان در شاخص فضای کسب‌وکار سرعت می‌گیرد.

در ادامه این جلسه رئیس‌کل دادگستری استان در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی پیشنهاد داد تا ستادی برای هدف‌گذاری مسائل استان تا سال ۱۴۱۰ تشکیل شود. موضوعی که مورد استقبال استاندار کرمان قرار گرفت و مقرر شد ذیل برنامه هفتم توسعه یک برش استانی تهیه شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111792
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.