تصویب کلیات بودجه ۱۴۰۰ شهرداری کرمان| موافقان و مخالفان چه گفتند؟ 

کلیات بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ شهرداری کرمان با ۷ رای موافق توسط اعضای شورای شهر تصویب شد.

در نشست ۲۶ بهمن شورای شهر کرمان بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ شهرداری توسط شورای شهر بررسی شد. مبلغ این بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومان است. به طور نسبی شهرداری در همه زمینه‌ها ۳۰ تا ۳۵ درصد رشد پیش بینی کرده است.

«حسین چناریان» رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت: در بودجه سال گذشته شهرداری بیش از ۹۴۰ میلیارد کسب درآمد داشته است. او ادامه داد: برخی شهرداری‌های مناطق و سازمان‌های شهرداری کسری بودجه داشته‌اند که باید در بودجه سال آینده اصلاح شود.

«فتح‌الله مویدی»به عنوان یکی از مخالفان، بودجه را به دور از واقعیت دانست: «بودجه باید به واقعیت‌ها نزدیک باشد. بودجه پیشنهادی بالای ۵۸ درصد افزایش داشته که وصول نخواهد شد.»

سهم زیاد بودجه ۱۴۰۰ شهرداری از فروش اموال غیر منقول

«زهرا لری» دیگر مخالف بودجه ۱۴۰۰ شهرداری از سهم زیاد فروش اموال غیر منقول انتقاد کرد: «۶۰ درصد بودجه  ۱۴۰۰ در خصوص فروش اموال غیرمنقول عوارض و پرداخت جرایم است. ما باید به سمت درآمدهای پایدار داشته باشم.»

«علی خدادادی» که موافق بودجه شهرداری بود به وصول بودجه های سال ۹۸ و ۹۹ به میزان ۷۵ درصد اشاره کرد و گفت: «در کدام سنوات شهرداری این مبلغ وصول شده؟  با توجه به این وصولی  مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان قابل قبول است.»

«منصور ایرانمنش» که مخالف بود با اشاره به نگرانی نسبت به واقع بینانه نبودن بودجه ۱۴۰۰ افزایش درآمد شهرداری در سال ۹۹ را به دلیل  افزایش قیمت زمین عنوان کرد و گفت: « مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان زیاد است. اگر به مبلغ قطعی با ۳۰ درصد افزایش داشته باشیم خوب است.»

«علی خدادادی» با استناد به آمار توضیح داد :« فروش اموال در سال ۹۹، ۱۲۹ میلیارد تومان مصوب بوده که وصول قطعی آن ۱۲۴ میلیارد تومان است: «مگر می شود شهر کرمان مرکز استان را با ۳۰۰ میلیارد تومان اداره کرد؟»

«علی‌اکبر مشرفی» به ۶ ماه باقی‌مانده عمر شورا اشاره کرد و سال آینده را تا حدودی غیرقابل پیش بینی دانست: «قیمت زمین نسبت کاهشی دارد.  سال آینده ۳۰ درصد هزینه ‌ها بالا می‌رود. به شخصا نظر من این است نمی‌شود خیلی دقیق شد. اگر هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تصویب شود خوب است.»

دفاع شهردار از بودجه شهرداری

« مهران عالم‌زاده» شهردار کرمان از بودجه پیشنهادی شهرداری دفاع کرد:«سال قبل در زمان تصویب بودجه نه قیمت زمین این‌قدر زیاد بود و نه پروانه اما بودجه محقق شد. شهردار به تحقق بودجه سال قبل اشاره کرد و گفت: اگر چوب‌هایی که در چرخ شهرداری گذاشته شد، نبود تحقق ۱۳۰۰ میلیارد برای شهرداری هیچ مشکلی نداشت.»

او شان شهرداری کرمان را  بیش از ۱۵۰۰ میلیارد دانست: «اگر می خواهیم بعد از ۴۰ سال آسفالت خیابان ها تمام شود با این نوع نگاه و درآمد شدنی نیست. زاهدان در حوزه آسفالت از کرمان جلو زده است. در ماه های پایانی این دوره هستیم و شهرداری و شورا باید با شور و نشاط بیشتری کار کنند و زمینه ساز دوره های بعد باشیم.»

در نهایت کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری کرمان با ۷ رای موافق از ۱۱نفر، توسط اعضای شورا تصویب شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64670
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.