توزیع رایگان 2.5 میلیون واکسن آنفلوآنزا از شهریور

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این ‌‌که حدود ۲٫۵ میلیون واکسن آنفلوآنزا از شهریور به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد گفت: واکسن آنفلوآنزا نهایتاً ۴۰ درصد ایمنی ایجاد می‌‌کند.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، دکتر محمدرضا شانه‌ساز درباره‌ی واکسن آنفلوآنزا، اظهار کرد: «به اندازه‌ی نیاز گروه‌‌های آسیب‌‌پذیر که حدود ۸ تا ۸٫۵ میلیون دوز است، واکسن آنفلوآنزا برای خرید پیش‌‌بینی کرده‌‌ایم. برآورد شده است که حدود ۲٫۵ میلیون واکسن آنفلوآنزا به صورت رایگان در اختیار گروه‌‌های درمانگر، زنان باردار، بیماران پیوندی و خاص و افراد مسن قرار می‌گیرد.»

وی افزود: «این واکسن‌‌ها از شهریور وارد ایران می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌‌گیرد».

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که آیا افراد سالم نیاز به تزریق واکسن آنفلوآنزا دارند یا خیر، بیان کرد: «برای افراد سالم کسی توصیه به تزریق نکرده است؛ در برخی کشورها مانند کشورهای سردسیر به دلیل شرایط اقلیمی خاصی که دارند آمار آنفلوآنزا و سرماخوردگی بسیار بالا می‌‌رود که این کشورها برایشان بهتر است واکسن آنفلوآنزا را بزنند اما این واکسن نهایتاً ۴۰ درصد ایمنی ایجاد می‌‌کند. بنابراین به افراد سالم توصیه نمی‌‌شود که حتماً واکسن را بزنند.»

شانه‌ساز ادامه داد: «بهترین زمان تزریق این واکسن، شهریور، مهر و نهایتاً آبان‌‌ماه است و واکسیناسیون رایگان برای گروه‌‌های ذکر شده نیز از شهریورماه شروع می‌‌شود»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=53255
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.