مرضیه شاه‌حیدری، شهردار بافت تاریخی کرمان:


حمام «باغ‌له‌له» در حال غرق شدن در بین فاضلاب شهری است

شهردار بافت تاریخی کرمان از وجود ۱۰ کاروانسرا در محدوده بافت و بازار قدیم کرمان خبر داد و گفت: یکی از زیباترین بناهای کرمان که قدمتی ۲۰۰ ساله دارد، حمام «باغ‌له‌له» است که امروز در شرایط وخیمی به سر می‌برد و در حال غرق شدن در بین فاضلاب شهری است.

به گزارش کرمان‌نو و به نقل از کرنا، مرضیه شاه‌حیدری، با بیان اینکه شهرداری بافت تاریخی، در کنار مجموعه بزرگ شهرداری کرمان، برای حفظ این بافت ارزشمند در شهر می‌کوشد، گفت: مطالبات مردم در زمان‌های مختلف، متفاوت است و اگر همین دیدگاهی که اکنون نسبت به حفظ بافت تاریخی و مرمت آثار و میراث فرهنگی وجود دارد، در گذشته وجود داشت، هیچگاه بافت تاریخی کرمان تا این حد لطمه نمی‌خورد.

او به پراکندگی و از هم‌گسیختگی بافت تاریخی شهر کرمان در مساحتی بیش از ۵۰۰ هکتار اشاره کرد و گفت: این درحالی است که شهر یزد در همسایگی کرمان، بافت کهن خود را به‌صورت متمرکز حفظ کرده و شهرسازی مدرن را به‌عنوان سرفصلی متفاوت از بافت قدیم، ایجاد کرده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108847
4 نظرات
  1. ت می گوید

    مسوولین حکومت فعلا درگیر حجابند.

  2. منصور می گوید

    سلام و عرض ادب خدمت خانم مرضیه شاه حیدری
    من از جانب بیش از ۴۰۰ خانوار ساکن در محله های قدیمی و اطراف حمام باغ لله ، خواجه خضر ، قبه سبز ، مسجد گل مشکی صحبت و خواهش میکنم یه فکری به حال این حمام تاریخی بکنین ، حیفه داره نابود میشه.

  3. متین می گوید

    به چه چیز کرمان توجه میشه که به اثار تاریخیش توجه بشه اینهمه بودجه و مس و طلا و معادن به کجا میره باعث خجالته

  4. حمید می گوید

    بافت تاریخی میخوایم چکار ، ساختمان ۷ و ۸ طبقه تو کوچه ۶متری بیشتر بدرد میخوره ، از همین محله باغ له له مگه چیزی هم باقی مونده ، به لطف شهرداران متفکر و متبحر همه تبدیل به آپارتمان شده اند.. حفظ داشته ها لیاقت میخواهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.