آغاز دومین طرح ملی نذر آب در کرمان

دومین طرح ملی نذر آب که شامل کمک به تامین آب شرب سالم، ارائه خدمات حمایتی معیشتی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق محروم رودبار جنوب است با حضور معاونت امور عمرانی استانداری در پایگاه امدادی پشتیبانی جنوب شرق در پارک مسافر شهر کرمان کلید خورد.

ظهر امروز یکشنبه سوم شهریور، دومین طرح ملی نذر آب در مناطق محروم رودبار جنوب با حضور معاونت امور عمرانی استانداری و  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در پایگاه امدادی پشتیبانی جنوب شرق در پارک مسافر شهر کرمان کلید خورد.

معاونت امور عمرانی استانداری در این مراسم گفت: دومین سالی است که این طرح در ۴ استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و کرمان، که با تنش جدی کم بود آب رو به رو هستند، برگزار می شود و در مرحله دوم در استان کرمان دو منطقه جازموریان و زهکلوت برای اجرای این طرح انتخاب شده اند.
آیت اللهی موسوی هدف اصلی این طرح را تامین آب مورد نیاز این مناطق بیان کرد و گفت: آب رسانی به صورت تانکرهای ثابت در این مناطق انجام می گیرد.
وی ادامه داد: در مجموع برای این طرح حدود ۴ میلیارد تومان برآورد هزینه شده و در کنار بحث آب رسانی خدمات بهداشتی درمانی، مسائل فرهنگی و کلنگ زنی چندین مدرسه نیز انجام می شود.
آیت اللهی موسوی ضمن اشاره به مناطق سیل زده جنوب نیز افزود: در کنار این طرح به ۳۲۳ خانوار سیل زده هم اقلام ضروری مثل یخچال،گاز و قالی اهدا می شود که حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانبرای آن برآورد هزینه شده است.

در جریان این مراسم مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز گفت:اعتبارات این طرح از موسسات خیریه تامین می شود.
فلاح ادامه داد: نمونه هایی از اقلامی که این موسسات تحویل ما داده اند تا به این مناطق ارسال شود شامل پتو،اسباب بازی، 400 پک لباس، ۱۰۰۰ پک بهداشتی، ۲۰۰۰ پک لوازم التحریر، ۲۰۰۰ جعبه کمک های اولیه و ۲۰۰۰ تانکر ۵۰۰۰ لیتری است.
فلاح گفت: همچنین ۳۰ نفر پزشک، تیم چشم پزشکی و پزشکان متخصص نیز به مدت ۴ روز به این مناطق اعزام می شوند و در کنار این برای آرامش روحی و روانی،نمایش هایی نیزجهت ایجاد نشاط برگزار می شود.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=32846
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.