چرا یک ساعت به شروع بازی، ورزشگاهی که نیمی از ظرفیتش را بلیط نفروخته، پر شده بود؟


رئیس هیات فوتبال کرمان: ورزشگاه شهید باهنر آمادگی برگزاری مسابقات بزرگ را ندارد

چشم‌ها به سوزش آمده بود. هنوز بازی شروع نشده بود که بوی دود ناشی از گاز اشک‌آور تمام رختکن و محوطه ورزشگاه شهید باهنر را گرفته بود. همهمه تمام سکوهای تماشاچیان را گرفت و چند ثانیه بعد بازیکنان دوان دوان به سمت رختکن رفتند. دقایقی مانده به بازی، زمانی که باید تمام هوش و حواس سمت بازی باشد بازیکنان مس‌کرمان و پرسپولیس راهی رختکن شدند تا بتوانند نفس بکشند.

گاز اشک‌آور از سر گیت‌های ورودی زده شد. مرد ۳۰ ساله‌ای که برای تماشای بازی دیشب رفته بود معتقد است که برای متفرق کردن افرادی که به زور قصد ورود به ورزشگاه را داشتند پلیس از گاز اشک‌آور استفاده کرد: «پس از تکمیل ظرفیت ورزشگاه پلیس اقدام به بستن درهای ورزشگاه کرد اما مردمی که در اطراف ورزشگاه بودند برای ورود اصرار و برخی شروع به بالا رفتن از نرده‌های ورزشگاه کردند.»
این روایت فردی است که در نزدیک‌ترین جا به در ورودی بوده، بیشتر تماشاچیان بدون اینکه بفهمند چه شده فقط دود و سوزش چشم و گلو را حس کردند.
ورزشگاه شهید باهنر کرمان ظرفیت ‍۱۳ هزار نفر را دارد اما تعداد بلیط فروخته شده بین ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۷۰۰۰ هزار نفر بوده است. با این حال طبق گفته قرایی، مدیر روابط عمومی باشگاه مس‌کرمان یک ساعت به شروع بازی تمام جایگاه‌ها پر شده بود: «عجیب است باید مشخص شود که کنترل بلیط‌ها به چه طریقی صورت گرفته که با وجود فروش نهایتا ۷ هزار بلیط ورزشگاه پر شده بود.»
تمام این‌ها درحالی است که برخی از مردمی که بلیط هم داشتند نتوانسته بودند وارد ورزشگاه شوند.
«برای این بازی حدود ۵۰ هزار درخواست بلیط شده بود» این موضوع حتی در صحبت‌های روابط‌عمومی باشگاه هم آمده و سوال این است که با وجود اینکه همه می‌دانستند این بازی با استقبال زیادی روبرو می‌شود، چرا تمهیدات لازم برای آن سنجیده نشده بود؟
روابط عمومی باشگاه معتقد است کنترل بلیط درست صورت نگرفته اما جهانشاهی، رییس هیات فوتبال استان کرمان معتقد است استادیوم شهید باهنر استانداردهای لازم را ندارد. او به کرمان‌نو می‌گوید: این ورزشگاه چندین سال پیش ساخته شده و به نوعی با استانداردهای روز فاصله دارد، گیت‌های ورودی و حریم استادیوم مشکل دارد. همه‌ی این مسائل باعث شده بود ازدحام جمعیت زیاد شود و با توجه به اینکه استادیوم هم به روز نیست مسائل و مشکلاتی بوجود بیاید.
جهانشاهی با بیان اینکه شرکت مس ۱۵ سال است قول داده است ورزشگاهش را آماده کند، می‌گوید: این ورزشگاه هنوز مشکلات عدیده‌ای دارد و ورزشگاه باهنر هم برای بازی‌های بزرگی مثل این بازی ظرفیت کافی را ندارد.
او مدعی است ورزشگاه باید به گونه‌ای باشد که تماشاچیان بدون بلیط از درب ورود استادیوم نتوانند وارد شوند، اما به دلیل حریم کم ورزشگاه باهنر و فصله تقریبا ۲۰ الی ۳۰ متری افراد به راحتی وارد ورزشگاه می‌شوند.
بازی تمام شد و تجربه زشتی در کارنامه مدیریت ورزشی استان رقم خورد. کاش این آخرین برگ این روش ناپسند باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103193
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.