رئیس کل دادگستری استان کرمان: احکام قطعی پرونده فساد اداری شرکت غله صادر شد

رئیس کل دادگستری استان کرمان از صدور احکام قطعی پرونده فساد اداری شرکت غله استان کرمان خبرداد و گفت:این احکام در مرحله اجرایی قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه حکم قطعی برای متهمان این پرونده صادر شده است گفت: این حکم در دادگاه تجدیدنظر نهایی و قطعی شده است.

او با اشاره به اینکه برای حدود 10 نفر از متهمان این پرونده حکم صادر شده و در مرحله اجرای احکام هستیم افزود: اطلاعات تکمیلی پرونده و احکام صادره اطلاع‌رسانی می‌شود.

 دهم خرداد‌ماه سال گذشته خبر دستگیری مدیرکل غله استان کرمان و معاون این اداره به اتهام فساد اداری و اخذ رشوه رسانه‌ای شد.

دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به جزئیات بیشتر این پرونده گفت: پس از ارزیابی و صحت گزارشات و رصد اطلاعاتی با هماهنگی و دستور قضایی بازپرس ویژه و تکمیل تحقیقات مدیرکل مذکور به همراهی معاون این اداره دستگیر شدند.

دادستان کرمان با عنوان اینکه پس از بازرسی از منزل نامبرده 37 قطعه سکه طلا تمام بهار آزادی که از طریق نامشروع و ارتشاع کسب شده بود کشف شد، افزود: این سکه‌ها در داخل یک اسباب بازی داخل منزل وی جاسازی شده بودند.

او با اشاره به اینکه 25 میلیون تومان کارت هدیه نیز که رشوه گرفته شده بود در محل خانه متهم توقیف شد گفت: یک باب منزل مسکونی که در پنج طبقه بنا احداث شده نیز توقیف شده است.

سالاری در آن زمان ارزش ریالی این ساختمان را 50 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این ساختمان نیز از طریق رشا و ارتشا تهیه و ساخته شده و بخشی از اموال نیز در حال شناسایی هستند.

او با بیان اینکه این فرد تاکنون 287 قطعه سکه تمام بهار آزادی دریافت کرده است، گفت: تا کنون تعداد افرادی که در ارتباط با این پرونده تحت تعقیب قرار گرفتند چهار نفر هستند و احتمال دارد تعداد افراد بیشتری هم تحت تعقیب قرار گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه تحقیقات در ارتباط با این پرونده ادامه دارد افزود: کلیه اموال توقیفی در صورتی که اثبات شود از طریق نامشروع تحصیل شده‌اند، به نفع دولت ضبط می‌شود./تسنیم

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=67704
2 نظرات
  1. […] توسط اداره کل راه و شهرسازی به صورت قراردادی در اختیار اداره کل غله استان کرمان قرار […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.