موسوی، سرمربی هندبال مس کرمان:


سال سختی را سپری کردیم | کادر تیم هندبال یک ریال دریافتی نداشتند

سرمربی هندبال مس کرمان پس از هفدهمین پیروزی تیمش در لیگ برتر گفت:آن‌قدر که نسبت به کرمان حساسیت وجود دارد در شهرهای دیگر نیست. در بازی رفت مسابقه با گچساران بطری آب پرت کردند؛ اما ما محرومیتی ندیدیم؛ اما به‌راحتی وقتی به مس کرمان می‌رسد تیم را از حضور تماشاگران محروم می‌کنند.

به گزارش کرمان‌نو، تیم هندبال مس کرمان در چارچوب هفته هجدهم لیگ برتر هندبال کشور در حالی دیروز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین از ساعت ۱۶ در سالن خالی از تماشاگر تجلی به مصاف نفت و گاز گچساران رفت که ۳ بازیکن خود را به دلیل مصدومیت نداشت و به دلیل مسائل انضباطی از حضور تماشاگران خود نیز محروم بود.

افشین صادقی ملی‌پوش این تیم که در بازی با «شاملی کازرون» از ناحیه مچ پا دچار آسیب‌دیدگی شده بود ۳ هفته‌ای است که نمی‌تواند در مسابقات شرکت کند و دوران درمان خود را سپری می‌کند. سلامان بربط دیگر ملی‌پوش این تیم نیز به گفتهٔ موسوی سرمربی هندبال مس کرمان از ناحیه قرنیه چشم در تمرینات دچار آسیب‌دیدگی شده و در نیمه اول به‌طورکلی از او استفاده نشد؛ اما در نیمه دوم باتوجه‌به شرایط حساسی که در بازی ایجاد شده بود دقایقی از بازی از بربط استفاده کرد. دیگر بازیکن مصدوم این تیم فرخی است که او دچار آسیب‌دیدگی از کشاره ران شده بود و مسی‌ها با اکثریت بازیکنان جوان‌تر خود پا به بازی گذاشته بودند؛ اما در نهایت توانستند با نتیجه ۲۸ بر ۲۶ برنده بازی باشند تا همچنان تیم شکست‌ناپذیر لیگ برتر هندبال باشند.

سخت‌گیری‌ها به هواداران کرمانی بیشتر است

سرمربی هندبال مس کرمان پس از هفدهمین پیروزی تیمش در سالن خالی از تماشاگر تجلی در کرمان گفت: متأسفانه سخت‌گیری نسبت به تماشاچیان کرمان زیاد است. در همه شهرها شاید مشابه همین برخوردها صورت بگیرد؛ اما آن‌قدر که نسبت به کرمان حساسیت وجود دارد در شهرهای دیگر نیست. در بازی رفت مسابقه با گچساران بطری آب پرت کردند؛ اما ما محرومیتی ندیدیم؛ اما به‌راحتی وقتی به مس کرمان می‌رسد تیم را از حضور تماشاگران محروم می‌کنند. نبود تماشاگر حتماً به تیم آسیب می‌زند. لطف بازی به همین حضور تماشاگران است مردم بیایند و بچه‌ها هم انگیزه داشته باشند. جایگاه هندبال مس کرمان این نیست که بازی‌هایش بدون تماشاچی برگزار شود.

دنبال قهرمانی با اقتدار هستیم

موسوی در مورد قهرمانی زودهنگام برای تیم هندبال مس کرمان گفت: نمی‌خواهم این حرف را بزنم که باعث شود غرور بچه‌ها را بگیرد و بازی‌های آینده را رها کنند. تمام تلاش و هم‌وغم ما این است که علاوه بر اینکه قهرمانی را به دست بیاوریم این رکورد نباختن را هم ادامه دهیم. اما اگر خدایی نکرده جایی هم لغزشی داشته باشیم خوشبختانه جای جبران وجود دارد.

کادر ما ریالی دریافتی نداشته است

موسوی در مورد قرارداد اعضای کادر فنی نیز به کرمان نو گفت: این‌گونه بگویم طی سالیان سال که در هندبال کار می‌کنم هیچ سالی را مشابه امسال نداشتیم. بدترین سال را از نظر شانس داشتیم. در شروع لیگ مدیرعامل عوض شد، در ادامه باز هم تغییرات و در پایان سال ۱۴۰۲ دوباره تغییرات. عوض‌شدن مدیران عامل آن هم برای چند بار روی روند تیم ما اثر گذاشت. نمی‌دانم اسم این را چه بگذاریم. کم‌شانس‌ترین بودیم. هم باشگاه چندین مدیرعامل در همین مدت عوض کرده هم شرکت صنایع ملی مس.

موسوی ادامه داد: متأسفانه الان که ۱۸ هفته از لیگ را پشت سر می‌گذاریم کادر تیم هنوز یک ریال دریافتی نداشتند و وضعیت قراردادهای آنها نیز مشخص نیست. تعداد زیادی از بازیکنان ما هنوز ۵۰ درصد قرارداد خود را نگرفتند. سه چهارتا از بازیکنان ملی‌پوش ما که درخواست جدایی دادند باشگاه به‌اجبار درصد بیشتری به آن‌ها پرداخت کرده است.

او افزود: من نمی‌خواهم با فوتبال مقایسه کنم؛ اما تیمی که حداقل در این رتبه قرار دارد و در این سطح دارد بازی می‌کند بااین‌همه دغدغه و مشکلات، بچه‌ها واقعاً حق دارند با تمام سختی‌ها بازی کردند. فکر می‌کنم نباید در حق ورزش هندبال این همه کم‌لطفی شود بچه‌ها با این آسیب‌دیدگی‌ها بازی کنند؛ اما توجهی به آن‌ها نشود .

زیبنده باشگاه مس نیست که به‌دنبال کمک مالی از جاهای دیگر باشیم

سرمربی هندبال مس کرمان در مورد بودجه این تیم گفت: تیم ما را نسبت به ۳-۴ تیم اول جدول اگر بررسی کنید اکثریت بچه‌های کم‌سن‌وسال هستند که رفتند و نتیجه گرفتند. اما این خوب نیست که با گذشت این همه مدت هیچ دریافتی نداشتند و هر چی هم بوده از سال گذشته بوده است.

موسوی در پاسخ به این سؤال که آیا این شرایط برای هندبال هم وجود دارد که حامی مالی بگیرد تا در طول فصل دچار این مشکلات نشود گفت: اینکه در بسکتبال حامی مالی گرفتند به دلیل شرایط خاص خودشان بود. می‌خواستند بازیکن خارجی بگیرند و به این سمت رفتند. برای یک باشگاهی مثل صنعت مس که برویم به دنبال حامی مالی بگردیم تا کمک مالی به باشگاه کند اصلاً زیبنده باشگاه نیست. اگر هم قرار است کمکی جذب شود باید مابه ازای تبلیغات و کاری است که مدیران باشگاه بروند انجام دهند. کادر هندبال یا سرپرست و مربی هندبال که نمی‌تواند به دنبال این مسائل برود. کاری که دوستان بسکتبال کردند یک کار شخصی بود؛ اما اینکه قرار باشد همه تیم‌ها را به سمتی ببریم که دنبال حامی مالی بروند پس باشگاه که تیم‌داری انجام داده کجای ماجرا است؟

بودجه ما نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته

موسوی در مورد هزینه‌های هندبال گفت: هندبال سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان هزینه کرده که به‌صورت مشترک سوم شد. امسال ما با نصف این مبلغ که هنوز هم اسمی است و تحققی پیدا نکرده است داریم کار می‌کنیم؛ اما اگر همین مبالغ را هم بگویند نداریم واقعاً خوب نیست. مقداری تغییر مدیریت‌ها و بحث‌هایی که راجع به هزینه‌کردها ایجاد شده وضعیت باشگاه را سخت کرده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=117284
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.