سد قدرونی راور در شرف افتتاح| زاهدی: افتتاح بدون بهره‌برداری بی‌معنی است

در حالی سد قدرونی شهرستان راور توسط وزیر نیرو در شرف افتتاح است که زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در نامه ای به اردکانی افتتاح بدون بهره برداری را بی معنی دانست و گفت:«پس از به اصطلاح افتتاح به مردم بگوییم چه اتفاق جدیدی در زندگی آنان افتاده است؟»

طبق شنیده ها دوشنبه ۱۷ شهریور وزیر نیرو به کرمان سفر می کند و یکی از برنامه های این سفر افتتاح سد قدرونی راور است.

سدی که مطالعات آن در سال ۱۳۷۵ آغاز و قرار بود در سال ۱۳۹۴ به بهره برداری برسد، حالا پس از گذشت ۲۵ سال قرار است با حضور وزیر نیرو افتتاح شود.

از قرار معلوم اما این افتتاح به معنی بهره برداری از سد نیست و اصل مطلب یعنی تصفیه خانه و خط انتقال آب آن هنوز تکمیل نشده است.

بر اساس شنیده ها  تنها ۸۰ تا ۹۰ درصد کار این سد انجام انجام شده. شواهد امر نشان از این دارد که کانال گذاری آن به سمت راور به اتمام نرسیده و مخزن آب نیز نیمه کاره است.

خبر این افتتاح واکنش زاهدی نماینده مردم کرمان و راور را در پی داشت.

زاهدی در نامه ای به وزیر نیرو با بیان این که افتتاح بدون بهره برداری از سد معنی ندارد اعلام کرد:

«پس از به اصطلاح افتتاح به مردم بگوییم چه اتفاق جدیدی در زندگی آنان افتاده است؟»

نامه زاهدی به این شرح است:

WhatsApp Image 2020 09 06 at 13.34.06

رشیدی مدیر عامل آب منطقه ای کرمان اما می گوید: «تصفیه خانه و انتقال آب پروژه جداگانه آب رسانی است. ساختمان تکمیل و قرار است افتتاح شود.»

در هر صورت آن طور که مشخص است با این افتتاح عملا در آب رسانی به شهرستان راور تغییر جدیدی ایجاد نمی شود و مردم راور پس از ۲۵ سال همچنان باید در انتظار ساخت تصفیه خانه و خط انتقال آب باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=55240
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.