وزیر نیرو در سفر به استان کرمان اعلام کرد


سد شهیدان امیرتیموری نیازمند حمایت و اعتبار دولت است

وزیر نیرو در مراسم افتتاح پروژه ملی انتقال آب سد نساء به شهرهای بم و بروات با اشاره به تنش آبی در برخی شهرها و استان‌ها اظهار داشت: به همین منظور پروژه‌های مختلفی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت.

محرابیان با بیان اینکه پروژه‌های در شرق، جنوب و دیگر نقاط برای انتقال آب سدها به شهرها دیده شده است، گفت:‌همین موضوع در سد جیرفت و بافت و شهیدان امیرتیموری برای تامین آب رابر و منطقه پیش‌بینی شده و برخی در مراحل نهایی است و برخی نیاز به حمایت و اعتبارات دارد.
او با اشاره به انتقال آب خلیج فارس و و دریای عمان به فلات مرکزی، سیستان و بلوچستان و استان کرمان افزود: در تلاشیم تنش آبی استان کرمان را برطرف کنیم. محرابیان با بیان اینکه پروژه آبرسانی بم و بروات از سد نسا بیش از ۱۰ سال نیمه کاره بود، تصریح کرد: در حالی که سد نسا یکی از بهترین آب‌های استان را از منشا کوه‌های جبال‌بارز دارد، مردم شهرهای شرقی استان به ‌ویژه بم از دسترسی به این آب باکیفیت محروم بودند.
او درباره اهمیت این طرح خاطرنشان کرد: تأمین، تصفیه و انتقال آب شرب شهرهای بم و بروات به میزان ۲۰ میلیون متر‌مکعب در سال و در گام توسعه طرح شهرهای فهرج، ریگان و نرماشیر و ۱۴۲ روستای مسیر به میزان حدود ۱۰ میلیون متر‌مکعب در سال هدف ( سال ۱۴۲۵)، چشم‌انداز و افق زمانی این طرح است که با توجه به وضعیت نامطلوب کمی و کیفی آب شرب منطقه و تبعات بهداشتی و اجتماعی ناشی از آن، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
محرابیان با بیان اینکه این پروژه ۲۴۰ هزار نفر ساکنان شهرهای بم و بروات را تحت پوشش آب شرب سالم و پایدار قرار داده و طرح آبرسانی به سایر شهرستان‌های شرق استان از جمله فهرج، نرماشیر و ریگان هم در سال هدف و به تعداد ۴۲۲ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد، تاکید کرد: افتتاح خطوط جمع‌آوری، انتقال و تصفیه‌خانه فاضلاب سیرجان نیز پس از مدت‌ها در این سفر به انجام می‌رسد تا مردم و صنعت شهرستان از مزایای آن برخوردار شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106047
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.