پس از وقفه اجرایی مسکن در کرمان صورت گرفت


سهم ثبت‌نامی‌های مسکن برای شهر کرمان کاهش یافت

در جلسه شورای مسکن سهم ثبت‌نامی‌های کرمان از نهضت ملی مسکن ۳۷ درصد اعلام شد، پیش‌تر سهم ثبت‌نامی‌ها مسکن برای کرمان ۴۰ درصد اعلام شده بود.

به گزارش کرمان‌نو، بنا به گزارش ارائه شده در شورای مسکن، تعداد ثبت‌نامی‌های نهضت ملی مسکن با یک جهش به ۲۱۱ هزار و ۳۳۷ نفر رسیده است.

از این تعداد ۷۷ هزار و ۸۰۰ نفر در کرمان، ۳۳ هزار و ۶۳۴ نفر در سیرجان و ۱۶ هزار و ۸۴۸ نفر در حوزه رفسنجان ثبت‌نام کردند.

برنامه ابلاغی استان برای ساخت مسکن در دولت رئیسی ۱۲۹ هزار و ۲۳۴ واحد است که طبق آمار رضا حافظی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان تاکنون فقط ۴ هزار و ۱۸۲ واحد به مرحله اتمام اسکلت و سقف رسیده است.

علی‌رغم اینکه بیشترین برنامه ابلاغی و ثبت‌نامی برای شهر کرمان است و در شهر کرمان ۷۷ هزار و ۸۰۰ نفر برای مسکن ثبت‌نام کردند و ۳ هزار و ۹۷۶ نفر افتتاح حساب داشتند، فقط ۱۱۰ واحد در این شهر به مرحله اتمام اسکلت و سقف رسیدند.

نکته جالب‌تر آنکه بنا به فایل گزارش ارائه شده در این جلسه شهری مثل سیرجان که نصف کرمان هم متقاضی نداشته، تعداد واحدهایی که به مرحله اتمام اسکلت رسیدند ۲ هزار و ۹۵۲ واحد است که بیشترین تعداد در کل حوزه شمال استان کرمان است.

در این جلسه سرپرست اداره کل راه و شهرسازی از نماینده ستاد اجرایی حضرت امام خواست تا برای فازهای ۴،۵،۶ سریع‌تر انتخاب پیمانکار را داشته باشند. علی‌رغم انتقادهایی که به پروژه مسکن بلدالامین وارد شده، سرپرست راه و شهرسازی در این جلسه تأکید کرد که بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی دستور داده که پروژه از طریق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پیگیری و ادامه یابد.

علی‌رغم اینکه در جلسه معاونت مسکن با متقاضیان اعلام شده بود که پروانه این واحدها اخذ شده است، اما آماری که در این جلسه ارائه شده تعداد کل واحدهای دارای پروانه برای شهر کرمان ۷۱۸ واحد گزارش شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111654
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.