سی‌ام در کشور؛ وضعیت هزینه و درآمد خانوارهای روستایی کرمان

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به وضعیت نگران‌کننده هزینه و درآمد خانوارهای روستایی استان گفت: کرمان جایگاه 30 کشور را در درآمد خانوار روستایی دارد.

دکتر «جعفر رودری» ظهر امروز 20 اسفندماه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان با حضور معاون توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری و رییس کمیته امداد کشور گفت: استان کرمان 5600 روستای دارای سکنه دارد و نرخ رشد جمعیت روستائی استان نست به کشور بالاتر است.

او  با اشاره به اینکه نسبت جمعیت روستائی استان به شهر بیش از متوسط کشور است، افزود: نرخ جمعیت روستائی استان کرمان 41 درصد و کشور 26 درصد است و در دهه اخیر نرخ روستانشینی استان کرمان تقریبا ثابت مانده است.

رودری با اشاره به اینکه استان با یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت روستائی، رتبه چهارم کشور است، بیان کرد: موضوع نگران کننده، وضعیت هزینه و درآمد خانوارهای روستایی استان کرمان است که جایگاه 30 کشور را در درآمد خانوار روستائی داریم.

15.6 میلیون تومان هزینه خانوارهای روستائی کرمان

او تصریح کرد: متوسط درآمد سالیانه خانوارهای روستائی کشور 30 میلیون تومان و استان کرمان 20 میلیون تومان است و هزینه خانوارهای روستائی کشور در سال 26.1 میلیون و در استان 15.6 میلیون تومان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به تحصیلات افراد بیکار در روستاهای استان گفت: 99 درصد بیکاران مناطق روستائی استان افراد باسواد هستند.

او در ادامه با اشاره به این که سهم بخش کشاورزی در اقتصاد روستائی استان کرمان بسیار بالاتر از صنعت و خدمات است، افزود: استان در جذب منابع ایجاد اشتغال روستائی عملکرد خوبی دارد و مجموع سهم ابلاغی استان 642 میلیارد تومان و 595 میلیارد تومان به استان واصل شده است.

رودری تصریح کرد: پرداختی بانک‌های استان کرمان در زمینه اشتغال روستائی 88 درصد است و بیش از 8870 فرصت شغلی در سال جاری در روستاها ایجاد شده که متوسط اشتغال به ازای هر طرح 2.3 نفر و سرانه ایجاد شغل 59 میلیون تومان است.

وی در پایان با اشاره به اینکه 20 و نیم درصد از تسهیلات اشتغال روستایی استان کرمان به نهادهای حمایتی اختصاص یافته، گفت: برنامه ریزی ایجاد اشتغال استان کرمان در سال جاری 42564 فرصت شغلی بود که تا پایان سال 100 درصد محقق می‌شود./ایسنا

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66392
1 نظر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.