اعضای هیات امنای مرکز پژوهش های شورای شهر کرمان مشخص شد

بر اساس رای گیری صورت گرفته در جلسه روز گذشته، احمد حسن زاده با هشت رای، چناریان با هفت رای و خدادادی با 6 رای به عنوان سه عضو هیات امنای این مرکز انتخاب شدند.

نشست عمومی شورای شهر کرمان پس از دو هفته تعطیلی روز گذشته برگزار و اعضای هیات امنای مرکز پژوهش های شورا نیز انتخاب شدند.بر اساس رای گیری صورت گرفته در جلسه روز گذشته احمد حسن زاده با هشت رای، چناریان با هفت رای و خدادادی با 6 رای به عنوان سه عضو هیات امنای این مرکز انتخاب شدند. لازم به ذکر است که رییس و نائب رییس شورا و شهردار کرمان نیز به عنوان عضو در هیات امنای مرکز پژوهش ها حضور دارند.

اما این رای گیری بدون حاشیه نبود.

اصولگرایان شورای شهر کرمان که از انتخابات هیات رییسه دل خوشی نداشتند در این انتخابات باز زبان به گلایه گشودند.منصور ایرانمنش به عنوان یکی از اعضایی که برای این انتخابات نامزد شده بود گفت:« اگر مانند انتخابات هیات رییسه برای افراد منتخب به جمع بندی خاصی رسیده اید، من شرکت نکنم، ولی خواهش دارم  این مرکز را سیاسی نکنید.»

ارائه‌ی خدمات پژوهشی به‌منظور ارائه‌ی نظرهای کارشناسی و مشورتی به روسای کمیسیون‌ها و سایر اعضای شورای اسلامی شهر از طریق بهره‌گیری از نظرات نخبگان و متخصصان از جمله وظایف این مرکز به شمار می رود.

وضعیت نامشخص ساختمان شورای شهر کرمان

اما یکی دیگر از مباحثی که در این نشست مطرح شد ساختمان جدید شورای شهر کرمان بود. محمد جواد كامياب از مصوبه ای در کمیسیون عمران خبر داد که در آن شهرداری ملزم به تهیه زمین برای ساختمان شورا می شود. به گفته وی قرار بر این بود که طبقه دوم  ساختمان سازمان تاکسیرانی کرمان ساخته و شورای شهر کرمان به آن جا منتقل شود که البته این اقدام هزینه بر است.

او معتقد است برای ساخت طبقه دوم ساختمان اداره تاکسیرانی باید مبلغی بالغ بر 6 تا 7 میلیارد تومان هزینه شود که با این مبلغ می توان یک ساختمان نو احداث کرد.

در نهایت به علت اختلاف نظر اعضا بر سر محل جدید شورای شهر کرمان، تصمیم گیری در این خصوص به جلسه دیگری موکول شد.

گلایه از وضعیت پیاده‌روهای شهر کرمان

نایب رییس شورای شهر در نطق قبل از دستور خود از وضعیت نامناسب معابر و ساختمان های شهر کرمان برای معلولان گلایه کرد. به گفته رامین ارجمند کرمانی بر اساس قانون جامع حمایت از معلولان، تکالیفی برای شهرداری ها در خصوص اعطای پروانه ساخت و پایان کار بر اساس اعمال ضوابط مناسب سازی معابر و اماکن عمومی و خصوصی مشخص شده است.

او خطاب به شهردار کرمان گفت: باید در نقشه هایی که برای صدور پروانه ساختمان و یا پایان کار به شهرداری تحویل داده می شوند این موارد رعایت شود  تا  فضاها و معابر شهری برای معلولین و سالمندان مناسب سازی شود.

ارجمند همچنین گفت: پیاده روهای شهر کرمان برای معلولان که هیچ برای افراد سالم هم مشکل ساز هستند.

عالم زاده شهردار کرمان در خصوص این بخش از صحبت های ارجمند از اقدام شهرداری دفاع کرد و گفت: در فضاهای جدیدی که ساخته می‌شود، ضوابط مناسب سازی برای معلولین رعایت می شود.

او معتقد است: معلولین از فضاهایی که برایشان تعبیه شده، رضایت نسبی دارند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=35411
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.