طبق گزارش آماری تجمیعی سلامت استان کرمان در طرح سلامت نوروزی


فوت ۳۰ نفر در تصادفات ۶ روز گذشته

بنابر آنچه علوم پزشکی کرمان اعلام کرده است ۳۰ نفر در تصادفات و ۱۷۶ نفر به صورت غیرتصادفی در ۶ روز گذشته در استان کرمان جان خود را از دست داده‌اند. در مجموع در تعطیلات نوروز تا ۱۴ فروردین ۸۳ نفر در تصادفات استان کرمان جان خود را از دست دادند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، آمار تجمیعی سلامت استان کرمان در طرح سلامت نوروزی از ساعت ۷:۳۰ روز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ الی ۷:۳۰ روز دوشنبه ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که تاکنون ۸۳ نفر جان خود را در تصادفات نوروزی از دست داده‌اند.

براساس این آمار ۵۳۶ نفر فوتی غیرتصادفی ثبت شده و ۲۵۵۲ نفر از مصدومان تصادفی توسط اورژانس انتقال داده شده‌اند و ۸۹۹ نفر نیز از مصدومان حوادث نوروزی در محل حادثه درمان شده‌اند.

طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۳۹۳۰ بیمار غیرتصادفی انتقال یافته توسط اورژانس وجود داشته است و ۴۷۷۵ بیمار غیرتصادفی نیز در محل درمان شده‌اند.

طبق این گزارش بیماران سرپایی اورژانس بیمارستان‌ها شامل ۱۹۸۹۶۹ نفر و بیماران بستری شده در اورژانس بیمارستان‌ها ۲۷۴۵۰ نفر بوده که در این بین بیماران منتقل شده به بخش‌های ویژه ۱۶۲۰ نفر و بیماران منتقل شده از اورژانس به بخش‌های عادی ۸۰۷۶ نفر بوده است.

همچنین تعداد موالید ۲۴۲۳ مورد و اعمال جراحی اورژانسی ۲۹۳۰ مورد و اعمال جراحی غیر اورژانس ۳۵۷۱ مورد بوده است.

در این بین ۷۱۸ اعزام‌ بین بیمارستانی و ۶۰ مورد احیاء موفق صورت گرفته است.

براساس این آمار تعداد کل مراجعین به اورژانس‌ها ۲۲۶۵۵۳ نفر بوده و ۶۳۰ مورد بازدید از بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی و صورت گرفته و ۳۰۳۶۶ مورد نیز بازدید بهداشتی از اماکن صورت گرفته است.

در بازدید بهداشتی که از اماکن صورت گرفته ۴۶۷۷۸ کیلوگرم موادغذایی فاسد جمع‌آوری شده و ۶۰۵ مورد از مراکز و اماکن متخلف تعطیل شده و در حوزه غذا و دارو نیز ۱۳۵۰ بازدید صورت گرفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=102764
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.