مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان:


 متوسط دریافتی کارگری ما نسبت به استان‌های هم‌جوار کمتر است

 آمار بیکاری بالا در کنار کمبود نیروی متخصص در استان. دو عبارت متناقض که بارها از سمت مسئولان استان تکرار شده است و در راستای حل این مشکل قراردادهای با دانشگاه‌های مختلف من‌جمله دانشگاه چمران و سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار شده و حتی دوره‌هایی با تضمین اشتغال با محوریت شرکت شهرک‌ها برگزار شده، دوره‌ای که حسین میجانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان می‌گوید از استان استقبالی نشده است.

حسین میجانی دراین‌رابطه با چرایی استقبال پایین مردم کرمان از مشاغل کارگری و مشاغل مرتبط به «کرمان نو» می‌گوید: «بعد از اینکه خوشه قطعات و ماشین‌آلات صنعتی را تشکیل دادیم و زیرساخت‌ها تکمیل شد، دوستان کنار هم گرد آمدند عارضه اول شناسایی شده این بود که ما نیروی کارگری متخصص و تکنسین در استان نداریم. به همین ترتیب دوره‌ای آموزشی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای گذاشتیم و تبلیغ کردیم که ۱۰۰ نفر نیرو آموزش ببینند و سرکار بروند، خیلی تلاش کردیم و تبلیغات هم کردیم؛ اما در استان استقبالی دراین‌رابطه نشد. معضلی که هست و طبق آماری که به ما داده‌اند، متوسط دریافتی کارگری ما نسبت به استان‌های هم‌جوار کمتر است و با حقوق ۵ الی ۶ میلیون تومان شاید کسی ترغیب نشود که در واحد صنعتی کار کند.»

 در بازدیدی که صبح امروز با حضور اصحاب رسانه از شهرک خضرا به عمل آمد، تعداد قرارداد واگذاری زمین در این شهرک ۵۲۰ واحد ذکر شده که از این تعداد ۳۲۰ قرارداد به بهره‌برداری رسیده‌اند. به گفته میجانی در کل استان کرمان ۲۰۱ قرارداد غیرفعال در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که از این تعداد ۴۳ واحد در سال گذشته به چرخه تولید برگشته‌اند.

 مدیرعامل شهرک‌های صنعتی در این بازدید ۹۵درصد مشکل واحدهای غیرفعال را بحث سرمایه در گردش خواند و ۵ درصد باقی‌مانده را مشکلات بیمه و مالیات و مدیریتی ذکر کرد.

 به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با موافقت سازمان صنایع کوچک و طی تفاهمی که با بانک توسعه و تعاون منعقد شده بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با اولویت واحدهای غیرفعال پرداخت با کارمزد ۱۸ درصد پرداخت خواهد شد تا مشکل این واحدها حل شود.

 میجانی در این بازدید با اشاره به ۴۰۰ تفاهم ضمنی صورت‌گرفته بین واحدهای کوچک و متوسط و واحدهای بزرگ در قالب رویدادهای تخصصی برگزار شده در استان، گفت: «طبق اعلامی که شرکت فولاد زرند ایرانیان (زیسکو) به ما داشته ۶۵درصد از نیازهای این شرکت از محل تأمین‌کنندگان داخل استان است و مس شهربابک هم عدد ۶۰درصد را اعلام کرده است.» البته میجانی معتقد است برای رصد دقیق و درست این آمار بایستی شرکت‌های بزرگ و کوچک عضو سامانه ستاد شوند تا ما به کلیه آمار دسترسی داشته باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107376
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.