رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان


محل احداث خط ویژه دوچرخه سواری مناسب نیست

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان گفت: محل مناسبی برای راه اندازی خط ویژه دوچرخه سواری انتخاب نشده است.

سرهنگ یوسف نجفی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کرمان درباره احداث پیست دوچرخه سواری در خیابان سپه کرمان اظهار کرد: واقعا این محل، محل مناسبی برا این کار نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه با ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در کرمان موافق هستیم اظهار کرد: متاسفانه در این سال ها به موضوع حمل و نقل پاک در شهر کرمان توجه نداشته ایم و شک و تردیدی در اجرای این طرح نیست اما معتقدیم محل مناسبی برای راه اندازی این خط انتخاب نشده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه توجیح منطقه شهرداری مربوطه برای اجرای این خط این بوده که براساس طرح جامع ترافیک شهر کرمان این کار انجام شده و این فقط بخشی از مسیر کلی تعیین شده در این طرح است افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی مخالف اجرای این مسیر از این منطقه است معتقدیم اشکالات فنی در اجرای این طرح وجود دارد که می تواند در آینده به ویژه در زمان بازگشایی مدارس مشکلات عدیده ترافیکی را برای این خیابان ایجاد کند.

نجفی با اشاره به اینکه تمامی مشکلات راه اندازی این خط دوچرخه در خیابان سپاه را اعلام کرده ایم، تصریح کرد: در شورای ترافیک استان مقرر شد فعلا اجرای این طرح به صورت امتحانی و آزمایشی باشد و اگر مشکلات آن حل نشد، جمع آوری شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کرمان با تاکید بر اینکه قبل از اجرای این مسیر، بهتر بود موضوع در شورای ترافیک استان مطرح شود اظهار کرد: طرح جامع ترافیک شهری باید به روز شود. ما اعلام کرده ایم با این طرح موافق هستیم البته به شرط آنکه کل این طرح به صورت کامل اجرایی شود و بنا هست به صورت آزمایشی این خط باشد در غیر این صورت اگر مشکلات آن بیشتر نمایان شود، جمع آوری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این مسیر، بخشی از یک شبکه است که اگر کامل اجرا شود مشکلی به وجود نخواهد آورد خاطر نشان کرد: انتظار داریم این شبکه به صورت کامل اجرایی شود اما در حال حاضر به شهرداری اعلام کرده ایم که اشکالات فنی و ایمنی را حل کنند و اگر امکانش نیست فعلا جمع آوری شود و بعدها به صورت کامل اجرایی کنند.

اما عالم زاده شهردار کرمان درباره اجرای این طرح می گوید: شهر باید به سمت حمل و نقل دوچرخه سواری برود و اگر این اصل را در نظر بگیریم، پس باید به طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهری رجوع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما نیز اذعان داریم که طرح جامع ترافیک شهری باید بازنگری شود اظهار کرد: این بازنگری ممکن است یک تا دو سال طول بکشد و نمی توان در این مدت دست روی دست گذاشت و کاری نکرد پس فعلا باید براساس طرح فعلی کار را جلو ببریم.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح شهرداری منطقه سه با پلیس شهرستان هماهنگ کرده بود اظهار کرد: ۴ منطقه دیگر نیز باید این کار را اجرایی کنند و طبیعی است که با راه اندازی خط دوچرخه سواری باید از فضای خودرو کم و به دوچرخه اضافه کنیم.

عالم زاده با طرح این پرسش که آیا واقعا می خواهیم این اتفاق در شهر کرمان بیفتد یا خیر؟ افزود: تمامی مناطق ۵ گانه شهر کرمان باید اجرای این خط را داشته باشند و در این راستا باید ۶۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر کرمان ایجاد کنیم.

وی درباره برخی انتقادات نسبت به کوچک شدن خیابان سپه در پی راه اندازی خط ویژه دوچرخه سواری گفت: در این محدوده فضای مسکونی وجود ندارد و پارکینگ بزرگی هم در این منطقه وجود دارد. ضمن آنکه این مسیر در خطی ایجاد شده است که قبلا خودورها به صورت ممنوع پارک می کردند ضمن آنکه تاکید می کنیم این خط در طرح جامع ترافیک بوده و ما خارج از شبکه اجرا نکرده ایم.

شهردار کرمان با تاکید بر اینکه آمادگی داریم در ۵ محور در ۵ منطقه که به هم وصل می شوند این کار را اجرایی کنیم اظهار کرد:  اخیرا نامه‌ای به معاونت عمرانی استاندار کرمان زده ایم و مسیرهایی را که می خواهیم اجرا کنیم اعلام کرده تا آنها اولویت را اعلام کنند زیرا ما به دنبال مخالفت با بقیه نیستیم و معتقدیم باید همدلی بین همه دست اندرکاران حوزه حمل و نقل به وجود آید

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=53685
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.