چالش‌های شرکت صنایع ملی مس گریبان باشگاه‌ها را گرفت


مربی مس: بیشترین ضربه چالش‌های مدیریتی به مس کرمان وارد شد

تیم مس کرمان قبل از تعطیلات جام‌جهانی لیگ برتر عنوان ضعیف‌ترین عملکرد را بین ۳ تیم لیگ برتری استان به خود اختصاص داده است. این تیم در ۱۱ بازی تنها ۲ برد داشته و با ۹ امتیاز در رده ۱۳ام جدول قرارگرفت. تیمی که اگر چه بودجه‌ای مشابه تیم مس داشته اما عمکرد ضعیف‌تری به نمایش گذاشته است. محمودی نیا، مربی این تیم اما مدعی است که کل شرکت صنایع مس در ورزش دچار چالش‌هایی شده و این چالش‌ها به دلیل تغییر مدیریت است و بیشترین ضربه از این چالش‌ها به مس کرمان وارد شد.

به گزارش کرمان‌نو، محمودی‌نیا، مربی باشگاه مس کرمان هدف‌گذاری باشگاه را دریافت حداقل ۱ امتیاز از هر بازی می‌داند تا بتوانند با ۳۰ فصل را به پایان برسانند و در لیگ برتر برای فصل آینده ماندگار شوند.

محمودی‌نیا، با اشاره به وجود مسائل مالی و مدیریتی در شرکت صنایع مس ایران گفت: کل شرکت صنایع مس در ورزش دچار چالش‌هایی شده و این چالش‌ها به دلیل تغییر مدیریت است و بیشترین ضربه از این چالش‌ها به مس کرمان وارد شد.

به گفته او تیم مس کرمان پس از سال‌ها دوری از لیگ برتر امسال توانست جواز حضور را در لیگ برتر پیدا کند و مانند باقی تیم‌های کرمانی هنوز به ثبات و هماهنگی لازم دست نیافته است.

محمودی‌نیا ادامه داد: به طور مثال تیم مس رفسنجان الان سال سومی است که در لیگ برتر حضور دارد و این باعث شده تیم به یک هماهنگی و ثبات برسد.

مربی این تیم با گلایه ازمیزان بودجه شرکت صنایع ملی مس ایران به باشگاه و عدم دریافت بودجه در زمان مناسب گفت: چالش در بودجه نیست چالش‌ها بیشتر در این رابطه است که پول به موقع به تیم تزریق شود و اینکه باشگاه‌ها به موقع بودجه دریافت کنند خیلی مهم است زیرا تزریق به موقع پول به باشگاه‌ها می‌تواند از فرصت‌سوزی‌ها جلوگیری کند.

وی افزود: در مورد میزان بودجه چندین بار با رستمی مدیرعامل شرکت صنایع مس مذاکره صورت گرفته که امیدواریم این مذاکرات به نفع باشگاه پیش برود زیرا این میزان بودجه جوابگوی باشگاهی که چندین تیم لیگ برتری در رشته‌های مختلف دارد نیست.

در حالی محمودی‌نیا از کمبود بودجه در این شرکت انتقاد می‌کند که معاون توسعه سرمایه انسانی شرکت ملی صنایع مس در مصاحبه‌ای درباره بودجه باشگاه‌های ورزشی این شرکت گفته بود: با توجه به اینکه تیم فوتبال باشگاه مس کرمان به لیگ برتر راه یافت تلاش کردیم بیشترین افزایش بودجه به این باشگاه اختصاص یابد و مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان برای آن تعیین شد.

باشگاه مس رفسنجان ۱۶۳ میلیارد تومان و باشگاه شهربابک ۳۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و بودجه باشگاه سونگون با توجه به اینکه دو رشته ورزشی به آن اضافه شد ۵۹ میلیارد تومان تعیین شد.این تقسیم بندی بودجه اما صدای باشگاه‌هایی که زیر نظر شرکت ملی مس فعالیت می‌کنند را درآروده است.

دهقانی، نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی که از منتقدان تقسیم ناعادلانه بودجه باشگاه‌های شرکت مس است، در مصاحبه‌ای عنوان کرد: با توجه به حمایت‌هایی که از تیم‌های‌ کرمانی می‌شود، این حق ورزقان و آذربایجان است که در اینجا نیز متناسب با شان مردم و درآمدهایی که وجود دارد از تیم‌ها پشتیبانی شود. متاسفانه کرمانی‌ها منابع استان‌های دیگر را به صورت استعماری به نام خود می‌زنند و به این کار عادت کرده‌اند. اگر منابع مس خود استان کرمان را حساب کنیم شاید ۵۰ درصد کشور نمی‌شود و از نظر ذخایر نیز استان ما بسیار غنی‌تر است.

درست است که باشگاه مس سونگون در رشته‌های والیبال و فوتسال دارای تیم‌های لیگ برتری است اما تیم‌های لیگ برتری مس سونگون به اندازه مس کرمان نیست و طبیعی است که بودجه بیشتری را هم دریافت کند.

چنانچه باشگاه مس کرمان دارای تیم‌های لیگ برتری در رشته‌هایی چون هندبال، بسکتبال، فوتسال، تکواندو و غیره است ولی باشگاه مس سونگون فقط تعداد انگشت شماری تیم لیگ برتری دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98366
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.