نبش قبر راه حل شهرداری برای کمبود جای دفن| آرامستان جدید کرمان چه شد؟

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و سلامت کرمان گفته است «به دلیل نبود جای دفن، نبش قبر صورت می گیرد که از نظر شرعی و بهداشتی مشکل ایجاد کرده است.»

آرامستان کرمان حدودا از اواخر دهه‌٨٠  دچار کمبود فضا بوده و این موضوع بارها توسط مسئولان مربوطه پیگیری شده است، اما انگار خبری از قبرستان جدید در کرمان نیست.

کمبود جا در آرامستان کنونی کرمان موضوع جدیدی نیست اما به نظر می رسد دیگر فرصت ها رو به پایان است زیرا با توجه به صحبت های برخی از مسئولان اوضاع آرامستان آنقدرها هم خوب نیست و با توجه به همه اینها می بینیم که آرامستان کرمان همچنان درگیر مساله انتقال است.

کمبود جا و نبش قبر در آرامستان کرمان

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و سلامت کرمان در نشست این هفته شورای شهر کرمان گفته که آرامستان فعلی کرمان با چالش بزرگی روبرو است و به دلیل نبود جای دفن، نبش قبر صورت می گیرد.

وی افزوده است این کار هم از نظر شرعی و هم بهداشتی مشکل ایجاد کرده است.

خدادادی به صراحت عنوان کرده که تعیین تکلیف آرامستان جدید که قبلا در شورای شهر مصوب شده، ضروری است.

وی ادامه داده، معارضی که در این پروژه وجود دارد از اختیارات شهرداری خارج است و لازم که همه در قبال این موضوع احساس مسئولیت کنند.

ناگفته نماند که این چندمین هشدار رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و سلامت کرمان در رابطه با آرامستان کرمان است.

عملیات اجرایی پروژه آرامستان آغاز شده 

آنطور که رییس شورای شهر کرمان در آخرین جلسه شورای شهر گفته، با تعامل همه جانبه عملیات اجرایی پروژه آرامستان آغاز شده و فاز به فاز پیش رود.

فرشاد با اشاره به طرح جایگزینی آرامستان در شورا و شهرداری گفت: چندین مکان برای ایجاد آرامستان در شهر کرمان پیشنهاد شد اما محیط زیست به دلیل آسیب های زیست محیطی با دفن میت در جاده جوپاری مخالفت کرد.

دلیل مخالف محیط زیست چیست؟

مدیر کل محیط زیست استان نیز در مورد مخالفت این اداره برای انتقال آرامستان کرمان به جاده جوپاری به «کرمان نو» گفت: بردن آرامستان به این مکان علاوه بر آلودگی آب های زیرزمینی جنبه روانی دارد زیرا آب شرب شهر آز آنجا تامین می شود.

مرجان شاکری افزود: همه ما مسئولیم و باید تصمیماتی بگیریم که تبعات آن در آینده کمتر باشد.

وی گفت: محیط زیست با مکان جدید آرامستان که هزینه زیادی هم در آنجا شده هیچ مخالفتی ندارد و به تعهد خود عمل می کنیم.

آیا آرامستان جدید تا پایان سال 99 تمام می شود؟

لازم به ذکر است عسکری مدیرعامل پیشین سازمان آرامستان شهرداری کرمان نیز قبلا هشدار داده بود که «فقط تا پایان امسال می‌توان در قبرستان فعلی قبر حفر کنیم.» چون دیگر در آنجا جای خالی وجود ندارد.

اکنون 4 ماه از شروع سال 99 می گذرد و همچنان شورای شهر کرمان درگیر موضوع آرامستان است.

باید گفت با توجه به این صحبت هایی که در آخرین جلسه مسئولین شورای شهر کرمان مطرح شده، هنوز هم این نگرانی را به دنبال دارد که آیا آرامستان جدید تا قبل از اتمام صد در صدی جای دفن به پایان می رسد یا نه؟!

بررسی شایعه قطع درختان جنگل قائم در کرمان

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=50794
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.