آبیار مدیرکل بازرسی استان در جلسه شورای اداری:


نتوانستیم بنگاه‌های اقتصادی را قانون‌مند کنیم

مدیرکل بازرسی استان کرمان در جلسه شورای اداری استان گفت: یکی از مشکلاتی که همیشه داریم این است که نتوانستم بنگاه‌های اقتصادی را وادار کنیم که به قانون تمکین کنند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از فارس، مدیرکل بازرسی استان کرمان با اشاره به شعار سال جاری با عنوان مهار تورم و رشد تولید اظهار داشت: این شعار موضوع مهم مملکت است و اگر مسائل اقتصادی را رفع کنیم، سایر مشکلات هم برطرف می‌شود.

احمد آبیار ادامه داد: همه باید وسط میدان بیایند و کار و تلاش کنند. استان کرمان ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد که در استان‌های دیگر وجود ندارد.

وی با قدردانی از مکاتبه فداکار استاندار کرمان با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی استان در راستای مطالبه حق و حقوق مردم، ابراز کرد: صنایع و معادن تکلیف قانونی، عرفی و شرعی دارند که حق و حقوق مردم از صنایع و معادن را بدهند و اداره کل بازرسی و دستگاه نظارتی به استاندار کرمان در این زمینه کمک می‌کنند تا به اهداف قانونگذار برسیم.

بازرس استان کرمان تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که همیشه داریم این است که نتوانستم بنگاه‌های اقتصادی را وادار کنیم به قانون تمکین کنند و بارها به آقایان گفته‌ایم که وقتی مناقصه بزرگ برگزار می‌کنید به سرمایه‌گذاران و صنعتگران فعال در استان کرمان توجه داشته باشید و این امر بسیار ضعیف عمل شده و کامل اجرا نشده است.

آبیار ادامه داد: اگر آقایان بیایند و با صنعتگران استان کرمان قرارداد ببندند، کمک بزرگی به توسعه استان می‌شود. صنایع تبدیلی هنوز در استان کرمان ایجاد نشده است و خام‌فروشی به معنای وسیع انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه معادن تکلیف دارند از خام فروشی جلوگیری کنند، افزود: در حالی خام فروشی می‌کنیم که این امر ضربه به استان کرمان است و این وضعیت فقر در استان کرمان را با توجه به این سرمایه خدادادی نباید داشته باشیم.

آبیار در بخش دیگری از سخنان خود یکی از ظرفیت‌های خوب را مولدسازی و آیین‌نامه ذکر کرد و با بیان اینکه در استان کرمان خیلی کُند حرکت می‌کنیم، متذکر شد: اگر مهلت این طرح به پایان برسد این فرصت خوب از دست ما می‌رود و تعجب می‌کنم چرا بعضی از مدیران این سرمایه مهم را حبس می‌کنند.

وی یادآور شد: آیین‌نامه به صورت شفاف تصویب شده و هیچ محدودیتی وجود ندارد و از این ظرفیت می‌توان تحول اساسی در پروژه‌ها ایجاد کرد و با توجه به املاک و اراضی که در دست مدیران است باید به صورت میدانی وارد شویم.

مدیرکل بازرسی استان کرمان ادامه داد: بعضی‌ها به این بهانه که دستگاه نظارتی به ما اجازه نمی‌دهد، کارها را انجام نمی‌دهند، در حالی که ما از دستگاه‌هایی که وارد میدان شده‌اند، حمایت کرده‌ایم و آنها در کشور درخشیده‌اند.

آبیار اظهار داشت: کمیته رفع موانع تولید در استان کرمان فعال شود چون بسیاری از مشکلات را می‌توانیم در این کمیته برطرف کنیم.

وی خواستار رسیدگی به روستاهای استان کرمان شد و افزود: ماده ۲۷ اختیارات خوبی برای توسعه روستاها داده است که در استان چندان اجرایی و عملیاتی نشده است.

آبیار همچنین در پایان سخنان خود در دفاع از مدیران تصریح کرد: برخی هجمه‌ها نسبت به مدیران می‌شود و گاهی ما توقعاتی برای مردم ایجاد می‌کنیم که این توقع توسط مدیر نمی‌تواند اجرا شود و این امر موجب بدبینی مردم شده است تا جایی که مدیران نمی‌توانند بگویند ما مدیرکل هستیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103918
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.