مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:


نیمی از بازنشستگان تأمین اجتماعی سال گذشته از مشاغل سخت بودند

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه نیمی از بازنشستگان تأمین اجتماعی سال گذشته جز مشاغل سخت و زیان‌آور بودند، گفت: با این فرمان پیش رویم، ۲ تا ۵ سال دیگر نیرو نداریم.

محمدرضا مصباح با بیان اینکه در خصوص مشاغل سخت و زیان‌آور قانون ناقص است، گفت: روند اجرای این قانون به‌صورت سلیقه‌ای شده است.

مصباح با اشاره به آمار ۵ هزار و ۴۸۵ تعاونی فعال در استان، گفت: بالغ بر هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد از بخش کشاورزی هستند و ما بیشترین تعاونی‌هایمان در بخش کشاورزی است. به گفته او مشکل اصلی در بخش تعاونی است که تعاونی‌ها متولی واحدی ندارد. او دراین‌رابطه افزود: متولی‌های مختلفی اعم از ناجا، تعاون روستایی، تعاونی سپاه، بنیاد تعاون وجود دارد و بایستی همه این‌ها زیر یک بخش قرار گیرد.

مدیرکل کار در پاسخ به سؤال خبرنگار کرمان‌نو در خصوص کمبود نیروی متخصص در استان و عدم هم‌خوانی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با نیازهای استان گفت: ما کمیته مهارت را ذیل کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری تشکیل دادیم و تمام دستگاه‌های متولی در حوزه آموزش عضو این کمیته هستند.

مصباح در ادامه گفت: ما در این کمیته تمام صنایع مؤثر را دعوت می‌کنیم و تخصص‌های کورد نیازشان را می‌گیریم و ساماندهی آموزش را بر اساس نیاز این صنایع خواهیم داشت و بسیاری از رشته‌ها حذف خواهند شد.

او همچنین ضمن رد حقوق کارگری پایین‌تر استان نسبت به استان‌های مجاور گفت که دریافتی کارگری استان بالاتر از حداقل حقوق اداره کار است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108011
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.