هشدار نسبت به طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیل| از سفرهای غیرضروری خودداری کنید

اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان نسبت به وقوع بارندگی‌های شدید برف و باران طی روزهای پنجشنبه و جمعه در برخی مناطق جنوب و غرب استان هشدار داد.

اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به گزارش‌های هواشناسی از مردم خواست از عصر امروز چهارشنبه تا عصر جمعه چهارم بهمن ماه مراقب تبعات ناشی از بارندگی‌های شدید برف و باران باشند.

در اطلاعیه این اداره کل آمده است: از بعدازظهر چهارشنبه تا روز جمعه بارش تجمعی باران در برخی مناطق جنوب و غرب استان ممکن است تا 80 میلی‌متر و در پاره‌ای از مناطق شمالی استان تا 40 میلی‌متر برسد لذا احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد و لازم است هم‌استانی‌ها از تردد و توقف در مسیر رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات، خودداری کنند.

در این مدت بارش برف در ارتفاعات مناطق سردسیر و کوهستانی خصوصا ارتفاعات اطراف راین، جبالبارز، بافت، رابر، لاله‌زار و سرچشمه و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود و لازم است هم‌استانی‌ها از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و درصورت سفر تجهیزات زمستانی خودروها را همراه داشته باشند.

با توجه به تداوم سرمای هوا، لازم است در مصرف حامل‌های انرژی صرفه‌جویی و مدیریت شود.

همچنین فردا پنجشنبه شاهد وزش باد نسبتا شدید در شرق استان خصوصا شهرستان‌های فهرج و ریگان و مناطق هم‌مرز با استان سیستان و بلوچستان و وزش باد نسبتا شدید در برخی مناطق غربی استان خواهیم بود که باعث کاهش دید در جاده‌ها خواهد شد.

این در حالی است که سیل در هفته گذشته خسارات زیادی را در استان کرمان به عمل آورد.

خسارت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومانی به استان یکی از این موارد بود که باعث قطغ خطوط انتقال آب ۶۰ روستا نیز شد.

از دیگر موارد آسیب سیل هفته گذشته می‌توان به خسارت ۶۰ میلیارد تومانی در حوزه‌های زیرساختی و کشاورزی شهرستان قلعه گنج نیز اشاره کرد.

سیل هفته گذشته در مجموع  به ۳۴۰۰ خانه در کرمان آسیب زد و ۱۵۰۰ واحد نیازمند بازسازی کامل هستند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=40904
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.