گلایه صادقی ملی‌پوش هندبال مس کرمان از وضعیت باشگاه؛


هندبال مس بدون باخت صدرنشین لیگ است، مدیران پول بازیکنان را نمی‌دهند

همیشه گفتن ” آواز دهل از دور خوش است” این صحبت را درمورد تیم هندبال مس کرمان می‌توان به‌کار برد این تیم با وجود عملکرد فنی مطلوبی که در طول فصل داشته؛ اما برای برطرف کردن ابتدایی‌ترین نیازهای خود با مشکل روبرو است. تیم هندبال مس کرمان اگرچه ظاهر یک تیم قهرمان را دارد؛ اما از درون شرایط نامطلوب باعث آزار و دلخوری بازیکنان و کادر این تیم شده است.

به گزارش کرمان‌نو، اگرچه تیم هندبال مس کرمان از ابتدای فصل تا کنون عملکرد درخشانی داشته و توانست با ۱۸ برد از ۱۸ بازی در صدر جدول رده‌بندی قرار گیرد و برای قهرمانی تنها نیاز به یک برد دیگر داشته باشد؛ اما مشکلات در این تیم صدای بازیکنان و کادر فنی را درآورده است. کادری که در مواردی حتی قرارداد ندارند و بازیکنانی که هنوز مبالغ قراردادهای خود را دریافت نکردند. افشین صادقی ملی‌پوش کرمانی تیم هندبال مس کرمان با انتقاد از عملکرد باشگاه مس کرمان گفت:«سال سختی را گذراندم و با این شرایط سال دیگر در کرمان نمی‌مانم.»

در ادامه مصاحبه اختصاصی «کرمان نو» با افشین صادقی ملی‌پوش هندبال مس کرمان را می‌خوانید: 

۱۸ بازی ۱۸ پیروزی؛ فصل تا هفته هجدهم چگونه گذشت؟

۱۸ بازی ۱۸ پیروزی نتیجه‌ای است که من فکر می‌کنم تا به امروز در باشگاه مس این اتفاق نیفتاده. خسته نباشید به بازیکنان‌مان چه ملی‌پوش چه بازیکنان جوانمان می‌گویم که غیرت گذاشتند و تا اینجای فصل با دست خالی بازی کردند. خیلی جاها از حرف مسئولین و مدیران ناامید شدیم. سال خیلی سختی را گذراندیم خود من یکی از سخت‌ترین سال‌های ورزشی‌ام را امسال سپری کردم، باز هم خدا را شکر می‌کنم که توانستیم قهرمانی را مسجل کنیم و با دست‌خالی و غیرت و شرف بازیکنان این جام را تقدیم هواداران کرمانی کنیم.

در مورد قراردادها توضیح می‌دهید، گویا برخی از کادر قرارداد ندارند، عده‌ای از بازیکنان پول دریافت نکردند.

در این مدت باشگاه مس کرمان ۳ تا مدیرعامل عوض کرد. آقای قرایی آمدن قراردادها را با یکسری تبصره امضا کردیم. بعد آقای خراسانی آمدن ایشان اصلاً دنبال تبصره‌ها نرفتند و گفتند قابل‌اجرا نیست. بعد هم که آقای کافی روی کار آمدن. ایشان هم گفتند که این تبصره‌ها اصلاً مورد تأیید شرکت مس قرار نگرفته است. این یکی از مشکلات ما بود. در مدیریت آقای خراسانی ۷ درصد واریزی داشتیم بعد ۱۰ درصد بعد ۵ درصد. با این تورم و این مشکلاتی که بچه‌ها دارند این ۵ درصد، ۱۰ درصدها مشکلی از یک ورزشکار حرفه‌ای را حل نمی‌کند. ما هم حرفی نداریم به باشگاه هم گفتیم به قراردادی که باشگاه بسته عمل کنند. تیم دهدشت ته جدول ۸۰ – ۹۰ درصد قراردادهای خود را تسویه کرده آن‌وقت در هندبال مس کرمان هنوز درگیر این هستیم که می‌گوییم به همه تیم باید پرداخت صورت بگیرد. من خودم شکایت کردم و قبل آن هم به آقای خراسانی هم به آقای موسوی و آقای اخگر زنگ زدم و گفتم که من برای نیم‌فصل شکایت می‌کنم بازیکن آزاد می‌شوم بعد دلخوری پیش نیاید. بعد از آن به ۳-۴ بازیکنی که شکایت کرده بودند تا ۵۱ درصد پول دادند. در کادر ما مربیانی هستند که زحمت می‌کشند تدارکات تیم هم همین‌طور. آن‌ها هم یک ریال پول دریافت نکردند به‌سختی توانستند قراردادهای خود را ثبت کنند تا بتوانند یک‌درصدی را دریافت کنند. این‌ها برای تیمی که صدر جدول است و تا حالا هیچ باختی نداشته زشت است. ما توقع زیادی نداریم می‌گوییم تیم ما را ببینید اگر قرار است پاداشی بدهید این کار را انجام دهید تا این بازیکنان روحیه بگیرند. جایی دوری نمی‌رود. مسئولین باشگاه بیایند کنار بازیکنان و انگیزه‌ای برای بازیکنان باشند. 

در حال حاضر هیچ‌کدام از تبصره‌ها را نمی‌دهند؟

اول فصل مثلا یک تبصره باشگاه‌های آسیا داشتیم و اگر آنجا تیم بین اول تا پنجم قرار می‌گرفت یک افزایش قرارداد داشتیم و یک بند هم مربوط به رده‌های اول تا سوم. خب باشگاه‌های آسیا تیم را نفرستادند و حالا چون تیم را نفرستادند این تبصره لغو شده درصورتی‌که ما روی آن حساب کردیم باید آن مبلغ را روی قراردادهای ما بیاورند.

شنیدم انتقادی نسبت به نداشتن پزشک داشتید، در این‌باره هم توضیح دهید.

از ابتدای فصل بارها در مورد این موضوع گفته‌ام. من آقای قرایی را که از همان ابتدا ندیدم؛ اما به آقای امیری خراسانی گفتم که این تیم پزشک، ماساژور و بدنساز می‌خواهد. این ۳ تا هستند که بازیکن را برای مسابقه آماده می‌کنند. الان خودم آسیب دارم زنگ زدم برای اینکه پایم را فیکس کنند، گفتند پیش پزشک فوتبال تیم بروم، ایشان وسط خیابان پای من را فیکس کردند، این‌ها درد است، مگر یک پزشک یا یک ماساژور چقدر هزینه برای یک باشگاه دارد. هندبال یک ورزش درگیرانه است هر لحظه ممکن است یک اتفاق برای بازیکن بیفتد وقتی که پزشک بالای سر تیم نباشد اتفاقی بیفتد و کسی نباشد که بداند باید چکار کند که ممکن است اتفاق بدتری برایش بیفتد. ما بارها این موضوع را توضیح دادیم.

چقدر نبود بدنساز یا ماساژور برای تیم را در مصدومیت خودتان تأثیرگذار می‌دانید؟

خیلی تأثیر داشته ما اگر مربی بدنسازی در تیم داشتیم یا ماساژوری که بعد بازی‌ها ریکاوری درستی می‌کردیم. بدون شک در آمادگی ما هم خیلی تأثیر داشت. بارها گفتم این تیم باید مربی بدنساز داشته باشد تا بتواند در سه چهار بازی آخر بازیکنان خود را بکشد و به بازی‌ها برساند. متأسفانه همین اتفاق برای خود من افتاد شاید ما اگر مربی بدنسازی داشتیم و جلوگیری از آسیب با ما کار می‌کرد حداقل شدت آسیب تا این حد نبود.

با مشکلاتی که وجود دارد سال دیگر در کرمان می‌مانید؟

من همان‌طور که گفتم یکی از سخت‌ترین سال‌های ورزشی‌ام را گذراندم، ما مربی بدنساز نداشتیم، پزشک نداشتیم، ماساژور نداشتیم. امکانات نداشتیم. مشکلات زیاد است تا امروز حرفی نزدیم چون گفتیم تیم در رقابت قهرمانی است و به حاشیه نرود؛ اما تا کجا می‌توانیم سکوت کنیم. با این شرایط نه. من از تیم‌های خارجی و عربی پیشنهاد دارم با این وضعیت نمی‌شود ماند.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=117543
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.