مدیرکل هواشناسی استان کرمان خبر داد:


کاهش ۳۸ درصدی بارش سالانه در استان کرمان

فقط چند روز به انتهای سال آبی مانده و طبق گزارشی که مدیرکل هواشناسی استان کرمان در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ارائه می‌دهد، کرمان تنها ۶۲ درصد بارش یک سال آبی را دریافت کرده است.

به گزارش «کرمان نو» از جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، بعد از خراسان رضوی، سمنان، قزوین، سیستان و بلوچستان، تهران و هرمزگان، کرمان کمترین بارش را در مدت سال آبی جاری (سال آبی از یک مهر شروع تا ۳۱ شهریور به انتها می‌رسد) داشته است.
 محسن عراقی‌زاده، مدیرکل هواشناسی استان کرمان از بارندگی متوسط ۸۵ میلی‌متر در این سال آبی خبر می‌دهد، بارشی که فاصله فاحشی با متوسط کشور دارد. به گفته او سال آبی گذشته حجم بارندگی ۱۰۷ میلی‌متر بوده است و میزان بارش به‌صورت بلندمدت هم در استان حدود ۱۳۷ میلی‌متر است.
 عراقی‌زاده در این جلسه تأکید کرد که اکنون ۱۰۰ درصد از مساحت استان تحت‌تأثیر خشکسالی از خفیف تا بسیار شدید قرار دارد و روند خشکسالی در استان از سال ۸۱ با کاهش بارندگی‌ها آغاز شده است. 
اگر چه کرمان تحت‌تأثیر خشکسالی بالایی قرار دارد؛ اما قرارگیری روستاهای استان در پهنه‌های سیلابی باعث شده که تنها در مدت ۶ ماه اول سال کرمان ۴ فوتی در اثر سیلاب داشته باشیم و با اندک بارندگی، سیلاب در مناطق استان راه بیفتد.
این موضوع وقتی نگران‌کننده می‌شود که علی رشیدی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان در این جلسه اعلام کرده که تمام روستاهای جنوب استان در پهنه سیلابی قرار گرفتند.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108962
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.