کرمان در اولویت ساخت پاسگاه پلیس‌راه

رئیس پلیس‌راه کشور با اشاره به بازسازی 2 پاسگاه در کرمان از اختصاص سهمیه ویژه به استان به دلیل اهمیت در چرخه ترافیک و حمل‌ونقل کشور خبر داد.

سرهنگ «هادی امیدوار» در نشست خبری امروز خود در ستاد فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: ساخت پاسگاه های پلیس راه در برنامه کلان دنبال می شود که قرار است ۳۲۰ پاسگاه بازسازی کامل شود. ۵۰ مورد انجام شده که دو پاسگاه سهم کرمان است و ۵۰ پاسگاه دیگر در دستور کار قرار دارد. به دلیل اهمیتی که کرمان در چرخه ترافیک و حمل و نقل کشور دارد به این استان سهمیه اختصاص می‌دهیم.

او ادامه داد: ایمنی ترافیک، تسهیل در تردد و مدیریت و کاهش تصادفات اصلی ترین خدمات پلیس راهنمایی به مردم است. او با اشاره به به جان باختن سالانه ۱۷هزار نفر در راه‌های کشور مدیریت و کاهش تصادفات را مهم تر از موارد دیگر عنوان کرد.

امیدوار در زمینه خدمات پلیس راه گفت: اولویت و رویکرد خدمات در سال‌های اخیر هوشمند سازی است. ۳۰ تا ۳۵ درصد توان پلیس در اپیدمی کرونا به سمت مهار ویروس رفت. در حال حاضر محدودیت های اصلی نوار شمالی و جنوبی، شهرهای مسافرپذیر، اصفهان و شیراز و جزیره های کیش و قشم در حال انجام است.

عوامل انسانی علت ۷۵ درصد تلفات جاده‌ای 

رئیس پلیس راه کشور سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، انحراف یا تجاوز به چپ، عدم استفاده از کمربند و استفاده از تلفن همراه را مهم‌ترین علل حوادث جاده‌ای اعلام کرد. سرهنگ امیدوار با اشاره به این که از حدود  ۲۸ هزار تلفات به کمتر از ۱۷ هزار نفر رسیدیم گفت: ۷۵ درصد تلفات جاده‌ای ناشی از عوامل انسانی است. راننده باید متناسب با حوزه راه رانندگی کند.

رئیس پلیس‌راه راهور ناجا با بیان اینکه تمام مبالغ جریمه رانندگی به خزانه دولت واریز می‌شود عنوان کرد: 60 درصد از جرایم تخلفات رانندگی در درون شهرها به حساب شهرداری‌ها، 40 درصد از مبلغ جرایم تخلفات جاده‌ای به حساب راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واریز می‌شود که باید در جهت ایمنی هزینه شود و 20 درصد جرایم به حساب صندوق تامین خسارات بیمه واریز می‌شود.

او از همراهی مردم در اجرای محدودیت‌های ترافیکی کرونا تشکر کرد و گفت: در انجام مأموریت‌های کرونایی پلیس فقط یک درصد از مردم اعمال قانون شدند و مابقی همکاری بسیار خوبی با پلیس داشتند. 

سرهنگ امیدوار در زمینه سرپیچی از قانون برخی مسولان گفت: هیچ کس فراتر از قانون نیست. هیچ مجوزی به هیچ کسی برای تخلف داده نمی شود. با هر کسی هم فراتر از قانون باشد برخورد می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=65160
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.