بهره‌برداری از نخستین نیروگاه تجدیدپذیر مشمول ماده ۱۶ قانون جهش تولید


۱۹ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان کرمان وارد مدار شد

 مرحله نخست طرح نیروگاه خورشیدی ۴۰ مگاواتی در منطقه صنعتی گل‌گهر سیرجان به ظرفیت ۹ مگاوات و نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی صفاییه در رفسنجان وارد مدار شدند.

به گزارش روابط‌عمومی برق منطقه‌ای کرمان، کارشناس نظارت بر تولید این شرکت گفت: نخستین نیروگاه تجدیدپذیر مشمول ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش‌بنیان کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
 محمد اسماعیل محمدی افزود: مرحله نخست طرح نیروگاه خورشیدی ۴۰ مگاواتی شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر که با سرمایه‌گذاری شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر و با نظارت و هماهنگی برق منطقه‌ای کرمان و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی (ساتبا) در منطقه صنعتی گل‌گهر سیرجان احداث شده، به ظرفیت نامی ۹ مگاوات به‌عنوان نخستین نیروگاه مشمول ماده ١٦ قانون تأمین برق صنایع مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
 وی اضافه کرد: نیروگاه ١٠ مگاواتی خورشیدی صفاییه به ظرفیت قراردادی ١٠ مگاوات توسط شرکت نوران انرژی احداث و به شبکه سراسری برق متصل شد.
 به گفته وی، قرارداد تضمینی ٢۰ساله نیروگاه با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی و مجوز اتصال به شبکه نیروگاه نیز توسط برق منطقه‌ای کرمان صادر شده است.
 محمدی همچنین افزود: این طرح طی مدت ۲۴ ماه در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار و در مجاورت پست فوق توزیع نوق احداث شده و برق تولیدی آن از طریق یک خط اختصاصی ٢٠ کیلوولت به شبکه سراسری تزریق می‌شود.
 محمدی درباره ویژگی‌های فنی این طرح نیز گفت: سازه این نیروگاه به‌صورت کوبشی اجرا شده و پنل‌های به‌کاررفته در آن ٤١٠ واتی و اینورترهای آن نیز ٢١٠٠ کیلوولت آمپر ظرفیت دارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116479
1 نظر
  1. mahdi می گوید

    خیلی توی برق خورشیدی و بادی عقب هستیم این طرح که یه جوری دکوری هست گل گهر با امکاناتی و پول ملی که دست اش هست باید کمک کنه کودک صنعت استان رشد کنه رسالت اصلی اش اینه نه اینکه خودش متولی باشد یا خواص همسفره سفره پهن کنن باید سیرجان الان امکان ماشین سازی یا ساخت پنل خورشیدی و بادی و طراحی و ماشین سازی ارزان و اقتصادی ایجاد شده باشد چون گل گهر وسایل و تجهیزات و یدکی از سیرجان خریده و پیمانکار سیرجانی و کرمانی رو بلحاظ فنی و مالی تقویت کرده باشد و الان بازار رقابتی شده باشد خودش گنده شه و غول بشه یک پیچ از استان کرمان نخره وپیمانکار از خارج و شهرهای صنعتی بیاره وتاثیری در صنعتی شدن کرمان نداشته باشه به چه درد میخوره این صعت غول در کرمان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.