رییس اموزش و پرورش بم:


۹ مدرسه کانکسی در بم وجود دارد

کرمان نو -رییس آموزش و پرورش شهرستان بم گفت:با گذشت ۱۸ سال از زلزله بم فضاهای ساخته شده در این مدت برای ۱۹ هزار دانش آموز بوده است و اکنون هنوز ۹ مدرسه کانکسی یا توسعه با کانکس در شهر و حومه بم وجود دارد.

به گزارش کرمان نو عباس کدوری بیان کرد: شهرستان بم در زلزله سال ۸۲ حدود ۲۹ هزار دانش آموز داشته است که ۱۰ هزار نفر آن ها فوت کرده است و بعد از زلزله ۱۹ هزار نفر نیز ثبت نام کردند

او افزود: به دلیل وقوع زلزله مهاجرین زیادی به شهرستان بم مهاجرت کردند و بخشی از افزایش این دانش اموزان به همین دلیل بوده است.

او می گوید۹۰ درصد مدارس بم در زلزله ۸۲ تخریب شده بودند و تنها ۱۰ درصد مدارس مانند مدرسه عماد و عامری آسیب دیدند و ترمیم شدند.

رییس آموزش و پرورش بم ادامه داد: ۵ مدرسه در سطح شهرستان با مشارکت خیرین در حال ساخت است که یک سوم هزینه را خیرین و دو سوم مابقی را اداره نوسازی مدارس پرداخت می کند.

کلاس های درس دانش اموزان بمی شلوغ است

کدوری عنوان کرد: در حال حاضر۳۷ هزار دانش اموز در حال تحصیل هستند و به دلیل تراکم جکعیتی بالا در بم متاسفانه کلاس های درس از حد استاندارد شلوغ تر هستند.

او می گوید استاندارد هر کلاس ۲۵ نفر است که برخی مدارس ما در شهر تا ۴۵ دانش آموز هم در کلاس حضور دارد.

رییس آموزش و پرورش بم تاکید کرد: شهرستان بم هنوز به ساخت ۴ مدرسه دیگر نیاز دارد تا بتواند به استاندارد مطلوب ۲۵ نفر دانش اموز در کلاس برسد.

کدوری همچنین یکی دیگر از دلایل ساخت مدارس دولتی را اینگونه توضیح داد: مردم به دلیل بضاعت مالی کمی که دارند نمی توانند فرزندانشان را در مدارس غیردولتی ثبت نام کنند به همین جهت نیازمند ساخت مدارس دولتی هستیم .

به گفته او دولت  آیت الله رییسی رویکرد بر مدارس دولتی دارد زیرا مدارس غیردولتی نیازمند دوره های توانمندسازی هستند و مردم هم از مدارس دولتی استقبال بیشتری می کنند .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82098
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.