شب یلدایی به تلخی الکل | مسمومیت هشت نفر در رفسنجان

چندین نفر در رفسنجان با الکل مسموم شده‌اند. بر اساس آخرین خبرها تاکنون مسمومیت هشت نفر تایید شده که حال دو نفرشان وخیم است.

آنطور که ایسنا نوشته، رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خبر داده از روز گذشته چند نفر با علائم مسمومیت به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان مراجعه کرده اند و در بررسی ها مشخص شد که مسمومیت با الکل مطرح است.

به گفته علی ندیمی دیروز ۸ نفر به دلیل مسمومیت مصرف الکل به بیمارستان مراجعه و بستری که همه آن‌ها دیالیز شده‌اند و متاسفانه حال دو نفر آن‌ها وخیم می‌باشد که احتمال فوت آن‌ها وجود دارد.

در همین حال دکتر محمد صابری، رییس اورژانس کرمان و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفته متانول پس از مصرف سریعا جذب شده و علائم مسمومیت در عرض نیم تا ۴‌ساعت ایجاد می شود و علائم مسمومیت شامل؛ گیجی، خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، درد شکمی، سردرد و تضعیف دستگاه گوارش است.

وی درباره دوره نهفته این مسمومیت هم اعلام کرده که معمولا مسمومیت بعد از ۶ الی ۲۴ ساعت ایجاد شده و بستگی به میزان نوشیدن دوز متانول، بروز پیدا کرده و باعث اختلال در کارکرد بینایی می شود (تاری دید، تغییرات میدان‌بینایی، دوربینی و کوری کامل)

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=60525
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.