ازدحام در روزهای کرونایی| پیامک دردسرساز بمی‌ها را به بنیاد مسکن کشاند

صبح امروز پیامک ارسالی به نام اداره راه و شهرسازی بم، جمع زیادی از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن این شهرستان را به اداره راه و شهرسازی و سپس بنیاد مسکن بم کشاند.

از قرار معلوم این پیامک به دلیل نقص در پرونده این افراد بوده اما هیچ کدام از ادارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن بم از آن اطلاعی نداشتند. این افراد بعد از این که در اداره راه وشهرسازی جوابی نگرفتند به بنیاد مسکن فرستاده شدند که باعث ایجاد ازدحام و شلوغی در این اداره شد.

جالب اینجاست که آن‌جا هم کسی پاسخگوی آن‌ها نبود. اماندادی‌ رئیس بنیاد مسکن شهرستان بم از دلیل ارسال این پیامک و ازدحام اظهار بی اطلاعی کرد. مهدی حقیقی رئیس اداره راه و شهرسازی بم نیز کارگزار را بنیاد مسکن اعلام کرد و گفت: «به راه و شهرسازی ارتباطی ندارد.»

بنیاد مسکن باید  اطلاعیه‌ها را چک کند

او ادامه داد: «سری قبل که این سامانه در اختیار ما بود با چنین مشکلی مواجه نشدیم . این‌که اداره کل بنیاد مسکن چرا رئیس خود را در شهرستان از ارسال این پیامک مطلع نکرده و بنیاد مسکن ارتباطش با استان قوی نیست به اداره من مربوط نمی‌شود.»

قبلا که سامانه دست راه و شهرسازی بود هر روز اطلاعيه‌ها  چک و  اگر فراخوانی بود به گونه‌ای عمل می‌شد که مثلاً روزی 20 نفر به اداره مراجعه کند. ولی حالا دیگر نمی‌توانیم وارد این سامانه شوم. این موضوع را حقیقی گفت و ادامه داد: «بنیاد مسکن باید مرتب وارد این سامانه شود و اطلاعیه‌ها را چک کند تا این گونه مشکلات به وجود نیاید.»

رئیس اداره راه و شهرسازی بم درباره این که چرا پیامک به نام راه و شهرسازی ارسال شده گفت: «متن پیامک اصلاح نشده است.  سری قبل راه و شهرسازی مسئولیت این کار را بر عهده داشت. بنیاد مسکن باید به سازمان ملی‌زمین و مسکن کشور که پیامک را ارسال کرده درخواست می‌داد که برای چه تعداد از افراد این پیامک ارسال شود تا تجمع صورت نگیرد.»

او ادامه داد: «متقاضیانی که برای آن‌ها پیامک رفته احتمالاً نقصی در پرونده دارند و نیازی به مراجعه حضوری آن‌ها نیست. باید وارد پروفایل شخصی خود در سامانه اقدام ملی شوند و اخطاری که در سامانه گذاشته شده را رفع کنند.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64704
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.