گروکشی نکردیم، ۲ الی ۳ هفته دیگر تله کابین افتتاح می‌شود

با وجود گذشت ۸ سال از کلنگ‌زنی پروژه هتل بام کرمان و تله کابین آن، کرمانی‌ها این تابستان را هم برای استفاده از تله کابین از دست دادند. امینی‌زاده عضو شورای شهر در جلسه‌ی این شورا بر تعیین تکلیف هر چه زودتر پروژه تله‌کابین تاکید کرد.

با وجود گذشت ۸ سال از کلنگ زنی پروژه هتل بام کرمان و تله کابین آن، که در دوره‌ی شهرداری سیف‌اللهی زده شده کرمانی‌ها این تابستان را هم برای استفاده از تله کابین از دست دادند .

در جلسه‌ی اخیر شورای شهر کرمان، امینی‌زاده عضو این شورا بر تعیین تکلیف هر چه زودتر پروژه تله‌کابین تاکید کرد و گفت:« خواسته‌ی ما از مجموعه ملل این است که با توجه به اینکه ۷-۶ سال است از تعهد اولیه‌شان می‌گذرد، زودتر پروژه را تعیین تکلیف کنند.»

او ادامه داد: «در افکار عمومی به نظر می‌رسد که پروژه تله‌کابین با پروژه هتل بام گره خورده در حالی که این‌ها ۲ پروژه کاملا مجزا هستند و به نوعی قرارداد تله‌کابین را دوستان نگه داشتند‌ تا تعیین تکلیف هتل بام مشخص شود. »

امینی‌زاده با بیان اینکه تقاضای ما این است که زودتر تعیین تکلیف کنند، افزود: «متاسفانه فرصت تابستان را هم برای اینکه مردم بتوانند از این تله‌کابین استفاده کنند را هم ایجاد نکردیم.»

گروکشی نکردیم، به زودی پروژه را افتتاح می‌کنیم

یکی از نمایندگان شرکت پیمانکار تله کابین که خواست نامش ذکر نشود در واکنش به صحبت‌های امینی‌زاده به کرمان‌نو گفت:« این عضو شورا که می‌گوید پروژه تله کابین را گرو نگه داشتند تصور ذهنی خودش را مطرح می‌کند. ما اینگونه عمل نمی‌کنیم. بهتر است شورا و شهرداری به پروژه‌های خوب و بزرگ خودشان برسند و پروژه‌های خودشان را افتتاح کنند.» 

نماینده مجموعه ملل ادامه داد: «این ماجرا هم تنها گیر تحریم‌ها بوده و ما تحریم‌ها را دور زدیم و بخش زیادی از آن هم نمانده که در همین ۲ الی ۳ هفته‌ی آینده آن را افتتاح می‌کنیم و اگر افتتاح نشود خودمان ضرر می‌کنیم.»

پروژه‌ای که ۸ سال طول کشیده

پروژه هتل بام و تله‌کابین کرمان از سال ۹۴ کلنگ‌زنی شده و قرار بود ظرف مدت ۴ سال به پایان برسد و تله کابین آن نیز احداث شود حالا پس از ۸ سال همچنان معلق مانده است. 

تصور میشد این پروژه بتواند بخشی از ضعف کرمان را در زمینه جذب گردشگر جبران کند، تصوری که عملی نشد.

در این سالها بارها وعده افتتاح و راه‌اندازی تله‌کابین داده شده بود. فونداسیون تله‌کابین کرمان سال ۹۶ ریخته شده و براساس وعده معاون عمرانی استاندار کرمان قرار بود تله‌کابین کرمان زمستان ۹۹ افتتاح شود.

در این سال‌ها مدیران زیادی در مورد این پروژه اظهار نظرهایی کردند و بارها وعده‌های مختلف دادند اما در نهایت تنها یک اثر نصف و نیمه در مقابل چشمان مردم باقی مانده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109159
1 نظر
  1. هومن می گوید

    محض اطلاع مهر تموم شد…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.