مدیرکل انتقال خون استان کرمان اعلام کرد


اجرای پویش اهدای خون جامعه ورزش کرمان| نیاز به گروه های خونی A و O

مدیرکل انتقال خون استان کرمان از راه‌اندازی پویش اهدای خون ورزشکاران در استان کرمان همزمان با سراسر کشور با هدف افزایش ذخایر خون و فرآورده‌های آن به مناسبت اربعین حسینی و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، دکتر”ایرج شکوهی” امروز ۲۹ شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به افزایش تقاضا به خون و فرآورده‌های خونی در استان کرمان، نیاز به خون افزایش قابل توجهی داشته و لازم است نیازهای خونی استان با همکاری نیک اندیشان برطرف شود.

وی افزود: کمبود ذخیره تمامی گروه‌های خونیِ استان از حد بحران خارج شده اما از آنجا که مصرف خون روزانه و همیشگی است، از هم استانی ها درخواست می شود مثل همیشه یاریگر انتقال خون در تامین خون و فرآورده های خونی باشند.

شکوهی با اشاره به اینکه با توجه به مصرف بالایی که  گروه‌های خونی A و O دارند، بیش از سایر گروه‌های خونی مورد نیاز هستند، از راه‌اندازی پویش اهدای خون ورزشکاران در استان کرمان همزمان با سراسر کشور با هدف افزایش ذخایر خون و فرآورده‌های آن به مناسبت اربعین حسینی و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس خبر داد.

وی افزود: این اقدام روز چهارشنبه ۳۱ شهریورماه جاری و با همکاری فدراسیون های ورزشی استان در آخرین روزهای تابستان گرمابخش زندگی دوباره نیازمندان به خون می شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به اینکه جوانان و ورزشکاران دو جمعیت کلیدی در تامین نیاز به خون در کشور هستند لذا از همه جوانان و ورزشکاران کرمانی جهت پیوستن به پویش اهدای خون ورزشکاران دعوت می کنیم و امیدواریم شاهد حضور قهرمانان ورزشی، مربیان و ورزش دوستان در مراکز اهدای خون سراسر استان باشیم.

وی در ادامه افزود: پنج پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، سیرجان، جیرفت و بم آماده خدمت‌رسانی به ورزشکاران است و به منظور جلوگیری از اتلاف وقت، این عزیزان می توانند با مراجعه به سامانه نوبت دهی اینترنتی سازمان انتقال خون به آدرس http://nobatdehi.ibto.ir   مکان و زمان مورد نظر خود را برای اهدای خون دریافت کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77060
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.