مراسم اختتامیه گردهمایی مدیران کل ورزش و جوانان کشور در کرمان برگزار شد


سجادی وزیر ورزش: تعلیق ورزش ایران امکان‌پذیر نیست

اختتامیه سمینار هم‌اندیشی مدیران کل ادارات ورزش سراسر کشور که در کرمان آغاز شده بود، امروز پنجشنبه ۴ اسفند در سالن مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان‌نو، این همایش با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی و وزیر ورزش و جوانان، معاون و جمعی از مدیران ستادی وزارتخانه، مدیران کل، ذیحسابان و معاونین توسعه مدیریت و منابع ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور در کرمان برگزار شد.
سجادی وزیر ورزش و جوانان در این اختتامیه با بیان اینکه بودجه کل وزارت ایران در برابر هزینه‌های کشورهای عربی بسیار ناچیز است گفت: ۵۵۰ میلیارد تومان بودجه وزارت ورزش و جوانان است، ۲۸۵ میلیارد تومان تبصره ۱۴ است، ۲۷۰ـ۲۸۰ میلیارد تومان هم تفاهم‍‌نامه با فدراسیون‌ها است، اما با همین بودجه نسبت به هزینه‌های میلیون دلاری کشورهای عربی برای تک ورزشکارهایی که به کشورشان می‌آورند، ایران بسیار در حوزه‌ی افتخارآفرینی پیش است.
وی درباره‌ی بازی‌های پاراآسیایی و المپیک پیش رو گفت: بحث آماده‌سازی ورزشکاران برای کسب مدال در این مسابقات باید ۱ الی ۲ سال قبل مسابقات برنامه‌ریزی شود، مدیران هیات‌ها پیگیر این امر مهم باشند، اداره کل‌ها و دیگر هیات‌ها و فدراسیون‌ها باید برنامه‌ریزی کنند و کمک دهند.
وزیر ورزش درباره‌ی سرانه ورزشی کشور نیز گفت: تا قبل از دهه فجر ۲ میلیون مترمربع با همکاری ادارات ورزش و مدیران توسعه به سرانه ورزشی کشور اضافه شده است، به مناسبت دهه فجر ۶۰۰ هزار متر مربع به سرانه ورزشی کشور اضافه شده است
سجادی در پاسخ به این سوال که آیا شایعات مبنی بر تعلیق ورزش ایران صحت دارد با قاطعیت عنوان کرد «خیر» و در ادامه گفت: مگر شوخی است با اعتبار یک مملکتی مانند ایران بازی کنند، همه‌ی ورزش ایران به چه دلیل باید تعلیق شود؟ گاهی اتفاقی می‌افتد در برخی از فدراسیون‌ها که گفته می‌شود برای مثال دخالت دولت اتفاق افتاده یا دوپینگ سازمان یافته اتفاق افتاده است و این موارد که ممکن است این تعلیق به صورت جزیی در برخی فدراسیون‌ها اتفاق بیوفتد، تعلیق کل ورزش ایران امکان پذیر نیست، ما ۴۳۰ کرسی ورزشی در دنیا و به ویژه در آسیا داریم و هیچ وقت اجازه‌ی همچین کاری را نمی‌دهیم.

توجه به ورزش کارکنان هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در این همایش با بیان اینکه باید فضای ورزش خانوادگی فراهم شود خطاب به مدیران وزارت ورزش گفت: نیاز است روی ورزش کارکنان فکر اساسی شود و این حوزه، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری و بهره‌وری است.
لطیفی همچنین با بیان اینکه چهار هدف مهم را در دولت سیزدهم پیگیری می‌کنیم که در راس آنها عدالت است، گفت: همچنین بهره‌وری، مردم‌ محوری و خانواده محوری نیز دنبال می‌شود.
وی درباره‌ی اصل برابری گفت: عدالت در تمامی حوزه‌ها از جمله پرداخت، جذب، ارتقا، ترفیع، توزیع اعتبارات و بهره‌مندی از فرصت‌ها در دولت پیگیری می‌شود و همه حق برابر دارند مگر اینکه فردی ویژگی ممتازی داشته باشد نخبه یا قهرمان باشد.
لطیفی در پایان ابراز داشت: براساس برنامه چهارم و پنجم توسعه دولت باید ۱۵ درصد کوچک شود اما تا به امروز فقط چهار درصد کوچک شده است.

توازنی در ورزش وجود ندارد

استاندار کرمان در اختتامیه سمینار هم‌اندیشی مدیران کل ورزش سراسر کشور در کرمان گفت: با وجود اینکه در استان سه تیم در لیگ برتر فوتبال داریم اما در مناطقی که صنایع وجود ندارد توازنی برای ورزش علی‌الخصوص ورزش فوتبال و باید این کمبود در تمام مناطق استان برطرف شود.

باید در فدراسیون‌ها از ورزشکاران کرمانی استفاده شود

محمدمهدی زاهدی در این جلسه گفت: متاسفانه استان کرمان با وجود ظرفیتهای بزرگی که دارد در هیات‌های ورزشی نماینده ای ندارد.این استان استعدادهای ورزشی زیادی دارد. در بحث فدراسیون‌ها باید از این افراد استفاده شود علی‌الخصوص در فدراسیون جانبازان و معلولین باید از ورزشکاران ما استفاده شود.
وی با بیان اینکه کرمان در حوزه پارالمپیک افتخارات بزرگی دارد خطاب به وزیر ورزش گفت: ورزشکاران پارالمپیکی کرمان را دریابید ما ورزشکارانی داریم که با پای برهنه تمرین می‌کرد اما مدال طلای پارالمپیک را برای کشور به ارمغان آورد. ما همینطور در بحث زنان، ورزشکاران خیلی خوب داریم که باید به آنها توجه ویژه شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش عنوان کرد: یکی از اشکالات مهم واگذاری سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی است که معمولا هم به ورزش فوتبال اختصاص داده می‌شود و سایر ورزش‌ها محروم هستند.

سرمایه‌گذاری در ورزش یعنی هزینه‌های درمانی ۱۰ها برابر کمتر می‌شود

پورابراهیمی در این جلسه عنوان کرد: در ارتباط حوزه ورزش عدم عدالت ورزشی وجود دارد و توسعه نامتوازن ورزشی در کشور آسیب‌هایی دارد که باعث ناامیدی در بین جامعه می‌شود.
وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند در عدالت ورزشی اثرگذار باشد، گفت: از شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کشور باید در این حوزه استفاده شود.
پورابراهیمی با بیان اینکه شنیدیم که ۱۸۰۰ پروژه نیمه تمام در دولت به بهره‌برداری رسیده گفت: این مسئله بسیار خوبی است و ما هم در مجلس آماده همکاری هستیم تا از ظرفیت بودجه استفاده کنیم.
وی در پایان گفت: هرچه ما در ورزش سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشیم ۱۰ها برابر هزینه‌ها در درمان کمتر خواهد شد. این یعنی کنترل اقتصاد، اقتصاد فقط حوزه‌ی بنگاه نیست اقتصاد در حوزه ی اداره جامعه هم است.

نیازمند استفاده از تمام ظرفیت‌ها در بحث ورزش هستیم

میثم پاریزی مدیرکل اداره ورزش و جوانان کرمان در این جلسه اظهار داشت: گردهمایی تخصصی در کرمان با حضور تمامی مدیران کل اداره ورزش و جوانان کشوربرای ایجاد تعاملات، بحث‌های مربوط به مولدسازی و عمدتا بحث اشتراک‌گذاری برگزار شده است.
پاریزی در بخشی از صحبت‌هایش به کمک‌ نمایندگان مجلس در حوزه‌ی ورزش اشاره کرد و گفت: نمایندگان انصافا بدون نگاه سیاسی و با نگاه حمایتی به ورزش استان همیشه همراهی و حمایت کردند از ظرفیت‌های خارج از بخش دولتی به ورزش کمک کردند و بخشی از توسعه سرانه ورزشی در استان کرمان مدیون حمایت‌های آنان است.
وی در پایان گفت: امیدوارم اتفاقاتی که در استان کرمان افتاده در بحث استفاده از ظرفیت‌های غیردولتی را در کشور شاهد باشد.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=101758
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.