۳ ورزشکار کرمانی به اردوی تیم ملی زورخانه‌ای دعوت شدند

نایب رئیس هیات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کرمان گفت: سه ورزشکار از این استان با پایان یافتن رقابت های انتخابی تیم ملی طی روزهای گذشته به میزبانی تهران به اردوی تیم ملی بزرگسالان جمهوری اسلامی ایران راه یافتند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، محسن مساعی افزود: آرش کارآموزان در رشته دوازده‌گانه و چرخ چمنی، سعید محمدی در رشته میل سنگین، و رسول عرب پور به عنوان مرشدی به اردوی تیم ملی زورخانه ای کشور انتخاب شدند.

وی اظهار داشت: در صورت مساعدت مالی مسئولان استان به دنبال میزبانی کرمان برای اردوی تیم ملی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی هستیم و با دریافت آن می توانیم علاوه بر امتیاز برای ورزشکارانمان، یک مربی هم از این استان برای هدایت تیم ملی معرفی کنیم.

نایب رئیس هیات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کرمان گفت: با توجه به سابقه کرمان و اینکه ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی ورزش ملی و مذهبی ما محسوب می شود، می طلبد که توسط مسئولان ویژه پشتیبانی شود.

ورزش‌های زورخانه‌ای نیازمند حمایت

وی تصریح کرد: در حالی که برای حمایت از ورزش زورخانه ای به اعتبار زیادی نیاز نداریم، اینکه چرا از این ورزش حمایت نمی شود جای سوال است زیرا ورزشکاران ما ظرفیت درخشش در میادین ملی و جهانی را دارند و با اندکی حمایت به اوج قدرت نمایی کرمان بین سال های ۸۶ تا ۹۵ خواهیم رسید.

مساعی افزود: تعداد ۱۱ ورزشکار از استان کرمان در قالب تیم ملی ۱۳ نفره ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی ایران سال ۸۷ و پس از ۶۰ سال این ورزش ملی و مذهبی را ثبت سازمان جهانی یونسکو کردند که در آن زمان سرپرست تیم بودم و این افتخارآفرینی فضای لازم برای رشد و بالندگی این ورزش را در استان نمایش می دهد.

تیم نوجوانان به رقابت‌های کشوری اعزام می شود

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: تیم ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی نوجوانان استان کرمان نیز در روز ۲۵ شهریورماه برای شرکت در مسابقات هنرهای فردی کشور راهی شهرستان شاهرود از توابع استان سمنان می شود.

نایب رئیس هیات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کرمان گفت: در صورت دریافت مجوز ستاد کرونا همچنین به دنبال دریافت میزبانی رقابت های جوانان ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی کشور در استان کرمان هستیم که امیدواریم با همکاری مردم و مسئولان مشکلات مالی آن نیز رفع شود و بتوانیم این ورزش کرمان را در حد و اندازه های خود معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: این رقابت ها از روز ۳۰ شهریورماه آغاز می شود و تا یکم مهرماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76241
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.