آغاز کاوش ها در چهار سایت بزرگ باستانی در ریگان

محسن موحدی در حاشیه دیدار با فرماندار ریگان با اشاره به اینکه قدمت شهر ریگان از بم فراتر است، افزود: چهار سایت باستانی به مساحت 400 هکتار در شهرستان ریگان وجود دارد.

آنطور که فارس نوشته مدیر پایگاه میراث جهانی و منظر فرهنگی بم با بیان اینکه به‌زودی کاوش‌هایی در زمینه باستان‌شناسی در این محوطه‌های تاریخی در شهرستان ریگان آغاز خواهد شد، افزود: بیشترین محوطه‌های تاریخی شرق استان در شهرستان ریگان وجود دارد.

موحد با اشاره به اینکه تمدن شهرستان ریگان از تمدن بم جدا است، بیان کرد: کاوش‌های اولیه از محوطه باستانی مهدی‌آباد انجام شده است که مرحله دوم این کاوش‌ها به‌زودی در این شهرستان از این محوطه تاریخی انجام خواهد شد.

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه ریگان در گذشته در جاده ترانزیتی ابریشم قرار داشته است و آثار این راه در این شهرستان مشهود است، ادامه داد: در شهرستان ریگان جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد که این جاذبه‌های گردشگری نیاز به شناسایی و ثبت دارند.

وی با اشاره به اینکه در ریگان دو اثر ثبتی شامل مقبره شاه‌خورشید و محوطه باستانی مهدی‌آباد ثبت ملی است که قدمت بالای 2 هزار و 500 ساله دارند، گفت: بلندترین تپه‌های شنی جهان در ریگان و بزرگترین سایت گردشگری در جنوب شرق کشور است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21421
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.