ناخوش احوالی گردشگری| هشدار مسوولان به جای ارائه راهکار

کمتر از دو ماه تا نوروز 99 مانده و مسوولان مربوط به حوزه گردشگری به جای ارائه راهکار، صرفا نسبت به اوضاع بحرانی گردشگری هشدار می‌دهند.

صبح امروز جلسه ستاد ساماندهی خدمات سفر استان کرمان تشکیل شد و مسوولان امر نسبت به جذب گردشگر در نوروز 99 ابراز نگرانی کردند.

مصطفی آیت‌اللهی، معاون عمرانی استاندار در این جلسه گفت که

احساس می‌کنم امسال گردشگری در نوروز ضعیف باشد و کمتر استقبال شود که باید موج و جاذبه ایجاد کنیم تا گردشگران به سمت استان کرمان بیایند.

او در شرایطی این حرف را زده که راهکاری برای ایجاد موج و جاذبه عنوان نکرده و تنها به انتقاد از ضعیف بودن تبلیغات پرداخته: «متاسفانه استان کرمان در تبلیغ ضعیف عمل می کند.»

در همین حال فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی استان هم گفته «به دلیل اتفاقاتی که در کشور افتاده، تورهای خارجی تا اردیبهشت ماه همه کنسل شده و گردشگری با بحران دست به گریبان است

او ادامه داده که مدیر کسی است که بحران را تبدیل به فرصت کند و باید تلاش و برنامه ریزی کرد و دید چگونه می‌توان بحران گردشگری را تبدیل به فرصت و جا برای گردشگری داخلی باز کنیم؟

تکرار پشت تکرار

این اظهارنظر در حالی است که فریدون فعالی که از مهر مدیرکل میراث فرهنگی کرمان شده، به جای ارائه راهکاری عملی برای افزایش ورود گردشگران به کرمان، بیشتر به تکرار صحبت‌هایی همچون پتانسیل این استان در جذب گردشگر پرداخته و یا از وضعیت موجود ابراز نارضایتی کرده.

مثلا او 22 مهر امسال در همایش سرمایه‌گذاری گردشگری کرمان گفته بود که

ظرفیت‌های حوزه گردشگری این استان در کشور بی‌نظیر است، اما متاسفانه به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

16 آبان امسال هم فعالی گفت که «تبلیغ و اطلاع رسانی در حوزه گردشگری امر بسیار مهمی است و کرمان در این زمینه ضعیف عمل کرده، به طوری که در تلویزیون کشوری سهم معرفی کرمان بسیار ناچیز بوده است.»

اظهارنظرهای این چنینی بارها از سوی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان دیده شده، در حالی که او خود متولی اصلی گردشگری استان است.

پخش کلیپ به کرمان بیا

البته در جلسه امروز ساماندهی خدمات سفر کرمان محمدرضا بهرامی، رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان اعلام کرده که در کمیسیون گردشگری اتاق ۱۰ کلیپ کوتاه تا ۲۰ روز آینده با عنوان “به کرمان بیا” تولید شده و در فضای مجازی و شبکه‌های پربیننده پخش می‌شوند.

به جز این اظهارنظر رییس کمیسیون گردشگری اتاق، اظهارنظر دیگری در راستای ارائه راهکار برای گذر از بحران گردشگری ارائه نشده و احتمالا امسال هم مانند گذشته بار اصلی گردشگری در نوروز بر دوش شهرداری کرمان خواهد بود.

این در حالی است که استان کرمان با داشتن هفت اثر ثبت جهانی و بیش از 700 اثر ملی تاکنون نتوانسته جزو استان‌های جذاب برای گردشگران داخلی معرفی شود.

به عنوان نمونه نوروز امسال تنها 384 هزار و 84 نفر در استان کرمان اقامت داشتند، در حالی که بسیاری از استان‌های کشور از جمله فارس درگیر سیل بودند.

کم بودن میران اقامت گردشگران در استان کرمان وقتی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم در استان یزد بیش از یک میلیون و 900 هزار مسافر در تعطیلات نوروز دست‌کم یک شب اقامت داشتند، 6 برابر بیشتر از کرمان.

بیشتر بخوانید:

روزهای سیاه گردشگری| رییس انجمن هتلداران کرمان: درخواست خارجی‌ها برای رزرو، صفر شده است

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=41822
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.