آخرین وضعیت راه‌ها و تعطیلی مدارس استان کرمان


احتمال وقوع سیل در استان

با ورود سامانه بارشی جدیدی به استان کرمان، شاهد بارش برف و باران در برخی از جاده‌های استان و تعطیلی برخی از مدارس هستیم.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمان، از اواخر وقت دوشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب استان، موج جدید بارش‌ها در نقاط مختلف استان کرمان آغاز شده و از روز چهارشنبه کاهش محسوس دما را در سراسر استان خواهیم داشت و احتمال خطر سرمازدگی برای روز‌های پایانی هفته جاری در مناطق جنوبی استان کرمان وجود دارد.    

سرهنگ علی رضایی، فرمانده پلیس‌راه شمال استان کرمان با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های استان کرمان، اظهار داشت: با توجه به اینکه از اوایل وقت امروز سامانه بارشی جدیدی وارد استان شده است، در حال حاضر در محور سرچشمه به سمت رفسنجان و سرچشمه به سمت شهربابک شاهد بارش باران هستیم.

وی با اشاره به اینکه این بارش‌ها در این محور در محدود کارخانه تا شهرک مس سرچشمه به صورت برف گزارش شده است، افزود: در محور شهربابک به سمت انار در گردنه جور بارش برف را داریم.

فرمانده پلیس‌راه شمال استان کرمان با بیان اینکه در محدوده راه‌های شهرستان سیرجان، در محور کرمان به سمت سیرجان، بارش باران گزارش شده، ادامه داد: در محدوده گردنه دشتخاک و ده‌علیرضا در محور زرند به راور بارش خفیف برف را داریم.

وی با اشاره به اینکه در گردنه اسکر در محدوده بین شهرستان رابر و بافت بارش خفیف برف را داریم، گفت: براساس پیش‌بینی هواشناسی در ساعات آینده فعالیت این سامانه در استان بیشتر خواهد شد.‌

رضایی تاکید کرد: از هم‌استانی‌های عزیز درخواست داریم در این شرایط جوی به دلیل کاهش اصطکاک بین لاستیک و سطح جاده خطر واژگونی افزایش پیدا کرده از سفرهای غیرضروری در چنین ایامی پرهیز کرده و رعایت سرعت مطمئنه را مد نظر قرار‌ دهند و به این نکته توجه داشته باشند که سرعت مطمئنه کمتر از سرعت مجاز است.

مریم سلاجقه، کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمان نیز با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی از مناطق غربی استان آغاز شده و هم اکنون در مناطقی از استان شاهد بارش برف هستیم، اظهار داشت: این سامانه بارشی بیشتر مناطق استان را تحت تاثیر قرار داده، البته بیشینه فعالیت آن در مناطق شمال غرب، ارتفاعات مرکزی و جنوب غرب است.

وی با اشاره به اینکه در زمان فعالیت این سامانه بارش برف را در برخی از مناطق خواهیم داشت، گفت: کاهش محسوس دما یکی از پیامدهایی است که همراه این سامانه خواهیم داشت و این کاهش دما برای روزهای آینده همچنان ادامه دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمان با بیان اینکه در روزهای پایانی هفته احتمال خسارت سرمازدگی را برای مناطق جنوبی استان داریم، افزود: توصیه می‌شود باغداران در این مناطق از چهارشنبه شب تا ظهر شنبه تمهیدات لازم را برای کاهش خسارت سرما به عمل آورند.

مهران باهری، رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت مدارس استان، از تعطیلی و آموزش مجازی مدارس برخی مناطق استان کرمان خبر داد.

وی افزود: بنا به اعلام مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند مدارس دوره ابتدایی منطقه دشتخاک شهرستان زرند امروز تعطیل اعلام شده و آموزش دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی و شبکه شاد ‌پیگیری می‌شود، گفت: در زمینه تعطیلی مدارس در دیگر نقاط استان گزارشی نداشتیم.

حمیده حبیبی رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان درباره‌ی احتمال آبگرفتگی گفت: بارش باران و برف غرب و شمال را در برگرفته است.

وی ادامه داد: این سامانه تا روز چهارشنبه در استان فعالیت خواهد داشت. با توجه به حجم بارش‌ها آب گرفتگی معابر و جاری شدن رواناب طی روزهای امروز و چهارشنبه محتمل است.

حبیبی ادامه داد: همچنین، با نفوذ توده هوای سرد از عرض‌های بالاتر و کاهش محسوس دما، وقوع پدیده مه و یخزدگی و لغزندگی سطح معابر و جاده‌ها دور از انتظار نیست.

حبیبی بیان کرد: با توجه به ماندگاری و تداوم هوای سرد، توصیه می‌شود جهت پیشگیری از خسارت احتمالی سرمازدگی به محصولات کشاورزی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=100445
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.