زاهدی در واکنش به اظهارات پور ابراهیمی:


انتخابات مجمع نمایندگان وجاهت قانونی ندارد

زاهدی با بیان این جمله که از نظر ما انتخاباتی صورت نگرفته است، خاطر نشان کرد: افرادی که خودشان را جز هیات رئیسه می‌دانند، از نظر ما اعتباری ندارند چرا که عرف مجمع و آیین‌نامه داخلی مجلس اجرا نشده است.

صبح امروز و در زمینه پشت سر پورابراهیمی نماینده کرمان و راور در نشست خبری نوشته شده بود رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان. پورابراهیمی در مورد فرایند انتخابش به‌عنوان رئیس مجمع توضیحاتی داد. همه این توضیحات در ویدئویی توسط «کرمان نو» منتشر شد. چیزی از اظهارات او نگذشته بود که محمدمهدی زاهدی، دیگر نماینده کرمان و راور در مجلس در واکنش به اظهارات پورابراهیمی با بیان اینکه ما هیچ انتخاباتی برای تعیین هیئت‌رئیسه مجمع نمایندگان تا این لحظه نداشتیم، گفت: همکارانی که ادعا می‌کنند جلسه انتخابات بوده، بگویند این جلسه با دعوت چه کسی صورت‌گرفته است. زاهدی با بیان این جمله که از نظر ما انتخاباتی صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: افرادی که خودشان را جز هیئت‌رئیسه می‌دانند، از نظر ما اعتباری ندارند چرا که عرف مجمع و آیین‌نامه داخلی مجلس اجرا نشده است. به گفته او طبق عرف مجلس، دعوت برای برگزاری مجمع بایستی توسط غضنفرآبادی، رئیس مجمع صورت می‌گرفته که ایشان اطلاعی از این امر نداشتند.
او این اقدام سایر نمایندگان استان را خلاف عرف مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: بعضی از همکاران به ما اعلام کردند که از موضوع جلسه اطلاعی نداشتند و بعد از حضور متوجه این مسئله شدند.  زاهدی از سایر نمایندگان استان خواست تا از این موضوع عقب نشینی کرده و اجازه  دهند که طبق روال در تاریخی که هیات رئیسه قبلی تعیین شده در مرداد ماه  این جلسه برگزار شود. او در این رابطه تاکید کرد : انتخاباتی که الان صورت گرفته از نظر ما وجاهت قانونی ندارد و فاقد اعتبار است.

عصر سه شنبه انتخابات هیئت رئیسه مجمع نمایندگان استان کرمان در اجلاسیه چهارم مجلس شورای اسلامی برگزار و محمدرضاپورابراهیمی به عنوان رئیس این مجمع انتخاب شد.

بر اساس این گزارش در جریان این انتخابات، اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان استان کرمان در اجلاسیه چهارم مجلس انتخاب و محمدرضا پورابراهیمی رئیس مجمع، عفت شریعتی نایب رئیس، صمدالله محمدی سخنگو و ذبیح الله اعظمی به عنوان دبیر مجمع نمایندگان استان کرمان انتخاب شدند. پیش از این پورابراهیمی در خصوص انتقادات به این انتخابات گفته بود که ۷۰ درصد اعضای مجمع نمایندگان به ریاست او رای دادند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105778
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.