هشدار آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در کرمان

هواشناسی کرمان روز دوشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد که بارش رگباری باران از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته جاری همراه با آبگرفتگی معابر، جاری‌شدن روان‌آب و طغیان رودخانه‌های فصلی خواهد بود لذا مردم برای کاهش خسارت‌ها مراقبت کنند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، نیمه شمالی، غربی، مرکز و ارتفاعات جنوبی استان کانون بارش های این هفته استان خواهد بود که طی این پدیده مناطقی مثل شهرستان کرمان، انار، رابُر، بافت، بردسیر، راور، راین، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار و ماهان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرند.

 براساس این گزارش، از روز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری با فعالیت سامانه بارشی شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق ، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندبادهای لحظه‌ای در استان خواهیم بود.

 عمده فعالیت این سامانه روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه و در نیمه شمالی، غرب و برخی از مناطق جنوبی استان خواهد بود.

 هواشناسی کرمان در ادامه همچنین به مردم توصیه کرده در این مدت از فعالیت کوهنوردی، تردد و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها پرهیز کنند، همچنین باتوجه به احتمال رخداد تگرگ بایستی تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی استان کرمان اتخاذ شود.

 هشدار نارنجی به معنای اقدام ضروری و احتمال خسارت گسترده تعریف می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=117421
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.