کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد؛


وقوع ناپایداری‌های جوی در کرمان

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: برای امروزوفردا ناپایداری‌های جوی را به‌صورت افزایش ابر و بارش باران در سطح استان داریم.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تاکمی ابریست، گفت: برای امروزوفردا ناپایداری‌های جوی را در استان به‌صورت افزایش ابر، بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش تندبادهای لحظه‌ای رگبار پراکنده باران در مناطق شمالی و نیمه غربی پیش‌بینی می‌شود.

 او با اشاره به اینکه عمده بارش‌ها برای فردا علاوه بر نیمه شمالی و غربی در مرکز و جنوب غربی هم هست، افزود: باتوجه‌به نوع بارش‌های این فصل آب‌گرفتگی معابر به‌صورت نقطه‌ای، جاری‌شدن روان آب‌ها دور از انتظار نیست.
سلاجقه بیان داشت: همچنین طی این مدت وزش باد شدید در مناطق شمال غربی و جنوب شرقی داریم که این پدیده باعث کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود و عمده شهرهای زهکلوت. ریگان، فهرج، زرند، راور و کوهبنان که درگیر این پدیده هستند؛ لذا قبل از تردد در این محورها از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.
او افزود: همچنین کشاورزان از پاشیدن محصول و سم‌پاشی خودداری کنند و گلخانه‌داران از استحکام پوشش گلخانه مطمئن شوند.
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: برای روزهای پایانی هفته نیز بارش باران را در سطح استان شاهد هستیم.
سلاجقه افزود: شهداد در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله‌زار با دمای ۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده‌اند.
او حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۴ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.
او افزود: خطر سرمازدگی برای محصولات کشاورزی وباعی طی این مدت وجود ندارد.

 سلاجقه گفت: صبح امروز شهداد با دمای ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهر کشور بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116905
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.