استاندار کرمان:


اجرای هر طرح بدون اطلاع‌رسانی قبلی به مردم ممنوع است

استاندار کرمان گفت: اجرای هر طرح بدون اطلاع‌رسانی قبلی به مردم ممنوع است، اجرای طرح شرکت فرآورده‌های نفتی در جنوب استان کرمان بدون اطلاع‌رسانی قبلی نارضایتی‌های زیادی ایجاد کرد که قابل قبول نیست.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، محمدمهدی فداکار صبح امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان با بیان اینکه سوخت، قصه پرغصه‌ای برای استان کرمان است، اظهار داشت: کشور با سختی سوخت را تولید می‌کند و متاسفانه عده‌ای به راحتی این سوخت را هدر داده و قاچاق می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ناترازی در تولید و مصرف سوخت در کشور مشهود است، گفت: متاسفانه قاچاق سوخت گرفتاری‌های زیادی در کشور ایجاد کرده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه بعضی دستگاه‌ها در حوزه مسئولیتی خود برای مبارزه با قاچاق سوخت کوتاهی کردند، افزود: با دستگاه‌هایی که در این حوزه کم کاری کردند، برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ادارات صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در استان باید ماموریت‌های خود را در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت انجام دهند، بیان کرد: مصوبات کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان کرمان باید اجرایی شود.

فداکار با بیان اینکه هر طرحی که قرار است اجرا شود، ابتدا باید در ارتباط با آن اطلاع‌رسانی لازم انجام شده و مردم اقناع‌سازی شوند، ادامه داد: متاسفانه اجرای طرح شرکت فرآورده‌های نفتی در جنوب استان کرمان بدون اطلاع‌رسانی قبلی نارضایتی‌های زیادی ایجاد کرد که قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های حمل و نقل مسافربری و باربری اگر در قاچاق سوخت همکاری داشته باشند، باید مجوز آنها بلافاصله تعلیق شود، گفت: بازرسی و بررسی سیستم شرکت‌های حمل و نقل، حتماً در دستور کار قرار گیرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه جریمه‌هایی که برای جایگاه‌های متخلف عرضه سوخت تعیین می‌شود، کافی نیست و متاسفانه این تخلفات تکرار می‌شود، افزود: نیاز است مجوز این جایگاه‌ها باطل و جریمه‌های بازدارنده برای آنها اعمال شود.

وی با اشاره به اینکه تامین نفت سفید مردم در جاهایی که گازرسانی نشده ضروری است، بیان کرد: در فصل سرد سال که زمستان را هم در پیش داریم حتماً فرمانداران و شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی این مهم را پیگیری کنند.

فداکار با بیان اینکه شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی، کارت‌های سوخت مهاجر را ابطال کند، گفت: این کار حتماً از قاچاق سوخت پیشگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد انبار نفت در جنوب استان کرمان را پیگیری می‌کنیم، اما باید ابتدا زیرساخت‌های آن در حوزه‌های مختلف عملیاتی شود، افزود: جنوب استان کرمان باید برای قاچاقچیان سوخت ناامن شود و گلوگاه‌های قاچاق سوخت حتماً مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98395
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.