رفع تصرف ۵۸ هزار و ۷۴۶ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت

فرمانده یگان حفاظت اداره‌ڪل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب ڪرمان گفت: ۵۸ هزار و ۷۴۶ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت از ید متصرفین خارج شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا،  “خانباز امیرفضلی” فرماندهی یگان حفاظت اداره‌ڪل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب ڪرمان در گفت و گو با ایسنا بر لزوم اجرایی شدن اهداف طرح صیانت از حقوق بیت المال گفت: در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال، ۵۸ هزار و ۷۴۶ مترمربع از اراضی ملی روستای سیدآباد شهر بلوک ڪه چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی افزود: نیروهای پاسگاه‌ ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت با همکاری نیروی انتظامی این شهرستان این اراضی ملی را از ید متصرفین خارج و به دولت باز گرداندند.

امیرفضلی با تأڪید بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی اظهار کرد :هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محڪوم خواهد شد.

وی از  مردم خواست  ضمن تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ ڪد امداد جنگل و مرتع اداره‌ڪل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب ڪرمان، گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی ڪنند تا از ورود خسارت‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80289
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.