برداشت گیاهان دارویی از مراتع استان کرمان ممنوع شد

رییس اداره امور مرتع اداره کل منابع طبیعی شمال استان کرمان گفت: برداشت هر گونه گیاه صنعتی و دارویی، طی امسال از مراتع استان کرمان غیرمجاز است.

به گزارش کرمان نو، محمد هادی عسکر نژاد با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: برای حفظ رویشگاه‌های گیاهان مولد دارویی و صنعتی، محصولات فرعی جنگل و مرتع و تداوم تولید در سال‌های آینده، برداشت گیاهان دارویی طی امسال در استان کرمان انجام نمی‌شود.

او افزود: همچنین برای حفظ حمایت از گونه‌های در معرض انقراض و فرصت تجدید حیات و زادآوری به گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی، برداشت این گونه دارو‌های گیاهی در سال ۱۴۰۰ در استان کرمان ممنوع اعلام شد.

عسکرنژاد تصریح کرد: برداشت هر نوع محصول و گیاهان دارویی، برداشت قاچاق محسوب شده و با متخلفان برداشت گیاهان دارویی مطابق ضوابط و قوانین برخورد می‌شود.

او روستانشینان را ذی نفعان اصلی مراتع عنوان کرد و از عموم هم استانی‌ها درخواست کرد: هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی، چرای غیرمجاز دام، قطع درختان و برداشت غیرمجاز گیاهان دارویی را ۲۴ ساعته از طریق سامانه ۱۵۰۴ اطلاع رسانی کنند تا در سریع ترین زمان ممکن و با قاطعیت با متخلفان برخورد قانونی صورت پذیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69316
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.