استاندار در مراسم افتتاح نمایشگاه کشاورزی کرمان:


کرمان باید هر چه سریع تر با کشاورزی سنتی خداحافظی کند

استاندار کرمان گفت: استان از نظر اقلیمی، ذخایر آب، فناوری دانش روز و تجربه دنیا باید هرچه سریع تر با کشاورزی سنتی خداحافظی کند، گرچه در این بخش کار را خیلی دیر کار را آغاز کردیم اما در هر بخشی با تناسب خود باید کار کنیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، دکتر”علی زینی وند” شامگاه ۲۵ آبان ماه در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی در کرمان اظهار کرد: از سراسر دنیا می‌آیند و فناوری کارگاه‌های ما را در بخش کشاورزی کسب می‌کنند، اما این کار عمومیت پیدا نکرده است.

وی با اشاره به اینکه امروز دانش لازم در کشور وجود دارد که باید آن را ترویج دهیم، افزود: یکی از جاهایی که می‌توان در بخش کشاورزی مدرن و تجهیزات و ادوات این حوزه کار انجام داد و کارگاه های آموزشی برای انتقال تجارب سایر نقاط کشور و دنیا ایجاد کرد، همین نمایشگاه‌ها است.

زینی وند با بیان اینکه بازاریابی برای برخی محصولات، تنها بخشی کوچک از کار نمایشگاه هاست، تصریح کرد: باید آن را در ابعاد مختلف ارتقا دهیم لذا نمایشگاه‌ها باید به محلی برای تبادل‌دانش، فناوری و تجربه کشاورزان تبدیل شوند.

استاندار کرمان گفت: رویکرد و محور سند سازگاری با کم آبی در استان کرمان ارتقاء کمی و کیفی کشاورزی است و کمیت‌ در محصول نه در سطح زیرکشت باید پیگیری شود. چنانچه نوع کشاورزی سنتی در بسیاری از مناطق استان به ویژه در جنوب کرمان به دلیل ضررها و آسیب‌ها دیگر قابل تحمل نیست.

وی افزود: کرمان قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود اما به تناسب سطح زیرکشت و تنوع محصولات کشاورزی در این جغرافیا، تولید ثروت و اشتغال موثر را شاهد نیستیم و علت این است که بخشی عمده از کشاورزی ما به صورت سنتی انجام می‌شود.

زینی وند تصریح کرد: استان کرمان از نظر اقلیمی، ذخایر آب، فناوری دانش روز و تجربه دنیا باید هرچه سریع تر با کشاورزی سنتی خداحافظی کند، گرچه در این بخش کار را خیلی دیر کار را آغاز کردیم اما در هر بخشی با تناسب خود باید کار کنیم.

زینی‌وند افزود: در ترویج و گسترش سطح زیرکشت گلخانه‌ای نیز اقدامات موثری در حال انجام و نیاز است همه کشاورزی ما به این سمت برود.

استاندار کرمان یادآور شد: برندینگ و بازاریابی هم جزئی از کشاورزی مدرن هستند که باید مورد توجه قرار گیرند، ضمن اینکه این حوزه ها جای تفکر و برنامه‌ریزی دارند و کرمان بایستی در این حوزه ها پیشرو باشد.

زینی وند بیان داشت: کشاورزی سنتی دیگر جذبه ای ندارد لذا کشاورزی باید تولید ثروت و جذابیت کند که مردم در روستاها به دنبال شغل دیگری نروند.

به گزارش ایسنا، “امیرحسین سعید” مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های جنوب شرق کشور نیز در این مراسم گفت: سیزدهمین نمایشگاه کشاورزی از ۲۵ تا ۲۸ آبان ماه جاری با حضور ۸۰ شرکت مطرح از ۲۰ استان کشور در محل سایت این شرکت دایر است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80000
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.