پیش‌بینی هواشناسی برای ۱۲و۱۳ فروردین


از باد و خاک تا کاهش دما در استان کرمان

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: برای شنبه ۱۲ و یک‌شنبه ۱۳ فروردین وزش باد نسبتا شدید در سطح استان کرمان پیش‌بینی می‌شود. در برخی شهرستان‌ها شاهد کاهش شدید دما خواهیم بود.

دریا‌فر با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان صاف تا کمی ابری است گفت: از امروز شنبه ۱۲ فروردین تا روز یکشنبه وزش باد شدید در سطح استان پیش‌بینی می‌شود که باعث خیزش گرد و خاک می‌شود. او افزود: در طول هفته پدیده خاص جوی نداریم.

دریافر تصریح کرد:از اواخر وقت روز شنبه و سه‌شنبه روند کاهشی دما در سطح استان دور از انتظار نیست که این کاهش دما احتمال خسارت سرمازدگی در روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه به محصولات باغی و زراعی در مناطق شمال و غرب استان خصوصا در شهر‌های راور، زرند، رفسنجان و سیرجان را زیاد می‌کند، لذا کشاورزان تمهیدات لازم را جهت کاهش سرمازدگی بیاندیشند.

دریافر افزود: شهداد در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۵ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه استان کرمان بود و لاله زار با دمای ۳ درجه‌ی سانتیگراد خنک‌ترین نقطه استان کرمان به ثبت رسیده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۶ درجه سانتیگراد اعلام کرد و افزود: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=102741
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.