آغاز ثبت سفارش کتاب درسی از ۲۲ فروردین با ۲۵ درصد افزایش قیمت

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش از آغاز ثبت سفارش کتاب درسی از ۲۲ فروردین و افزایش ۲۵ درصدی قیمت کتاب خبر داد.

به گفته محمد علوی تبار سفارش کتاب‌های درسی برای تمام پایه‌های تحصیلی و رشته‌ها از ۲۲ فرودین آغاز می‌شود و ثبت نام پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم از ۶ تیرماه است.

او ادامه داد: ثبت سفارش کتاب‌ها تنها از طریق سایت irtextbook.ir یا irtextbook.com انجام می‌شود.

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: برای گروه میان پایه (پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم) تا ۲۲ خرداد فرصت ثبت سفارش وجود دارد و برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم هم تا ۱۶ شهریور ماه این امکان دیده شده است.

علوی تبار ادامه داد: فرآیند توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی نیز از ۲۲ اردیبهشت آغاز می‌شود.

او با اشاره به اینکه از ۱۲ تیرماه امکان ویرایش و اصلاح اطلاعات فراهم است، یادآور شد: در این زمان، خانواده‌هایی که فرزندشان از مدرسه‌ای به مدرسه دیگر منتقل شده یا تغییر رشته داشته باشند، می‌توانند اطلاعات را ویرایش کنند.

افزایش ۲۵ درصدی قیمت کتب

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی  در خصوص قیمت خرید کتاب‌های درسی گفت که کتاب ها  با میانگین ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل در پایه‌های مختلف  عرضه می‌شوند.

او ادامه داد: امکان ثبت نام با کد ملی و اطلاعات شناسنامه‌ای دانش آموز به شرط قبولی در آن پایه تحصیلی فراهم است و پرداخت‌ها به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

علوی تبار در مورد قیمت‌ها ادامه داد: برای پایه‌های تحصیلی ابتدایی بیشترین قیمت ۴۲۵۰۰ ، در هفتم تا نهم ۶۴۵۰۰ و در پایه‌های تحصیلی دهم تا دوازدهم در رشته ریاضی مبلغ ۸۸۷۰۰ و در رشته علوم تجربی ۸۴۲۰۰ خواهد بود.

او در مورد اینکه آیا همراه این کتاب‌های درسی سی دی (لوح فشرده ای) هم برای دانش آموزان ارسال خواهد شد بیان کرد: خیر، همه این کتاب‌ها در سایت رشد بارگذاری خواهد شد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: متناسب با سنوات قبل به دانش آموزان مناطق محروم و کمتر برخوردار کتاب‌ها به صورت رایگان یا نیم بها ارسال خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=67857
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.