استاندار کرمان: باسوادی برای مدیران استان جایگاهی ندارد

استاندار کرمان گفت: براساس شرکت مدیران در جلسات متوجه می شویم چه مواردی برای مدیران استان مهم است و با توجه به اینکه در این جلسه همه مدیران مربوطه شرکت ندارند، می فهمیم که باسوادی برای مدیران استان جایگاهی ندارد.

استاندار کرمان در جلسه شورای سوادآموزی استان کرمان گفت: موضوع باسوادی جزء کارهای اولویت دار مدیران استانی نیست این در حالی است که باید مدیران این مهم را جزء اولویت‌های خود قرار دهند.

فدایی با بیان اینکه سوادآموزی از موضوعات مظلوم در جامعه است ادامه داد: از میزان شرکت مدیران در جلسات می‌توان متوجه شد که کدام موضوع برای مدیران استان اهمیت بیشتری دارد.

استاندار کرمان افزود: در این جلسه تعدادی که از مدیران استان که خودشان نیامدند و یا معاون و کارشناس به جای خود فرستادند نشان از این مسئله دارد که اهتمامی به سوادآموزی نداشته و این مهم برای آنها جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز سواد فقط به خواندن و نوشتن نیست، اظهار کرد: دسترسی به اطلاعات یکی از شاخص های باسوادی است که باید به این مقوله نیز توجه داشته باشیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در سه شهرستان استان در حال بررسی میزان سواد رسانه‌ای هستیم، عنوان کرد: علی‌رغم اینکه کرمان جزء استان های برتر در زمینه ارتقای باسوادی است ولی تصور می کنم متولی این امر دست تنها است و موضوع باسوادی جزء کارهای اولویت دار مدیران استانی نیست این در حالی است که باید مدیران این مهم را جزء اولویت های خود قرار دهند.

فدایی بیان کرد: طبق سرشماری سال ۹۵ بیش از ۱۵۵ هزار نفر بی سواد در سطح استان داریم که اگر سالی ۱۰ هزار نفر آنها آموزش دهیم ۱۵ سال طول می کشد تا بی سوادی از استان کرمان ریشه کن شود، لذا باید فراتر از طرح شتاب بخشی عمل کنیم ضمن آنکه سرشماری جدیدی صورت گیرد تا تعداد جدید بی سوادی را در استان داشته باشیم و بتوانیم براساس آمار جدید برنامه ریزی کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=55222
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.