مردم کرمان ۱۰۰ ساختمان ناایمن را به شهرداری معرفی کردند


شهردار کرمان: ۱۰ مورد از ساختمان‌های ناایمن به دادگستری معرفی شد

شهردار کرمان گفت: بخشی از ساختمان‌های ناایمن در سطح شهر کرمان، متعلق به مردم و بخشی اماکن عمومی و دولتی است که ساختمان‌های ناایمن به دادگستری معرفی شدند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، سعید شعرباف شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود ساختمان‌های ناایمن در شهر کرمان، اظهار داشت: بعد از اتفاقی که در متروپل افتاد، وزارت کشور آیین نامه‌ای برای ساختمان‌ها در سطح شهر ابلاغ کرد و شناسایی ساختمان‌هایی که شبه ناامنی داشتند در فاز اول انجام شده است.
وی با بیان اینکه در شهر کرمان ساختمان‌هایی با احتمال ناایمنی از سوی مردم پیشنهاد شد، ادامه داد: حدود 100 ساختمان ناایمن در سطح شهر توسط مردم پیشنهاد شده که احتمال ناایمنی دارند و ۱۰ مورد از این ساختمان‌ها به دادگستری معرفی شدند.
شهردار کرمان با اشاره به اینکه به برخی ساختمان‌ها مهلت داده شد که مشکل ناایمنی خود را برطرف کنند، بیان کرد: موارد ساختمان‌های ناایمن به شورای تامین استان نیز ارسال شده است و در حال حاضر امکان اعلام اسامی این ساختمان‌ها وجود ندارد اما چنانچه مشکل آنها برطرف نشود حتما اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
شعرباف با اشاره به اینکه در این ساختمان‌ها تردد مردم وجود دارد و از دید شهرداری حداقل ۲۵ مورد آنها ایمنی لازم ندارند، ادامه داد: اخطاریه برای آنها صادر شده است که ظرف ۴۵ روز این ناایمنی را برطرف کنند و اگر اقدامی در این ارتباط انجام نشود، حتماً به دادگستری معرفی خواهند شد.
وی با بیان اینکه در مقررات ملی ساختمان شاخص‌های ایمنی عنوان شده است و نظام مهندسی ساختمان نیز در زمان ساخت آن را تایید می‌کند، افزود: معمولاً مشکلاتی که در ایمنی ساختمان داریم بعد از صدور پروانه بوده و بعد از آن اقدام به عملیات ساختمانی شده است.
شهردار کرمان با اشاره به اینکه در شهر کرمان متاسفانه ساختمان‌هایی داریم که بدون اخذ پروانه ساخته شده است، بیان کرد: ابزار قانونی برای مقابله با تخلفات ساخت و ساز، بعد از صدور پروانه کمیسیون ماده ۱۰۰ است.
وی با بیان اینکه نمای نازیبای مجتمع صالح المهدی یک نمونه از ساختمان‌هایی است که ناایمنی هم ایجاد کرده است و وضعیت امروز آن بسیار خطرناک است، گفت: تمام ساختمان‌هایی که نمای کامپوزیت دارند در خطر آتش‌سوزی هستند.
شعرباف با اشاره به اینکه در مورد برخی ساختمان‌ها فشارهایی از سوی افراد و ادارات وجود دارد که برای ما قابل قبول نیست و حتماً باید وضعیت ایمنی این ساختمان‌ها تعیین تکلیف شود، افزود: در ارتباط با برخی از ساختمان‌ها در فضای مجازی عنوان می‌شود که ناایمن هستند، در حالی‌که تشخیص ناایمنی ساختمان‌ها با مراجع ذیصلاح است و هر کسی نمی‌تواند اظهار نظر کند.
وی با بیان اینکه در برخی از ساختمان‌ها مسیر نظام مهندسی برای نظارت طی نشده است، ادامه داد: این نگرانی از بابت ایمنی ساختمان آنها نیز وجود دارد که باید پیگیری شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98914
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.