فرماندار رفسنجان اعلام کرد


وجود بیش از ۱۲ هزار بیکار در رفسنجان

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه بیش از ۱۲ هزار نفر در شهرستان رفسنجان بیکار هستند، گفت: امسال اولویت برنامه‌ها، موضوع اشتغال است و از تمامی فرصت‌ها برای ایجاد اشتغال و رونق تولید باید استفاده شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، رضایی امروز ۲۷ خردادماه در کمیته تخصصی اشتغال و کارآفرینی شهرستان به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغالزا در رفسنجان از جمله صنعت مس و کشاورزی اشاره و بیان کرد: با وجود این ظرفیت‌ها، شاهد بیکاری بالای ۱۲ هزار نفر در شهرستان رفسنجان هستیم.

وی افزود: برای کاهش نرخ بیکاری می‌توان از ظرفیت‌های دیگر همچون جذب سرمایه‌گذاری‌ها، احیاء صنعت کم‌آب‌بر گردشگری و … استفاده کرد.

رضایی تصریح کرد: رفسنجان دارای ۱۶۸ اثر گردشگری بکر از جمله بزرگترین خانه خشتی جهان در قاسم‌آباد است که احیاء این اثر ملی به همت شرکت مس انجام شده و رونق گرفته است.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: یکی از راه‌های جذب نیروی کار، برگزاری آزمون استخدامی مجتمع مس سرچشمه است که به زودی نیز برگزار خواهد شد و آمار بیکاری کاهش می‌یابد. هم‌چنین اختصاص بودجه ۷۰ میلیارد ریالی امسال به امر مشاغل خانگی هم تا حدودی می‌تواند متقاضیان این بخش را خودکفا سازد.

وی بیان کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر ادارات افراد جویای کارعلاقمند و دارای مهارت را شناسایی و جهت بهره مندی از تسهیلات مشاغل خانگی معرفی کنند.

معاون برنامه و توسعه فرمانداری رفسجان نیز در این جلسه گفت: بیش از نیمی از معادن کشور به عبارتی ۵۴ درصد، در استان کرمان وجود دارد، با این حال ضعف و محرومیت در جنوب استان و برخی نقاط استان بالاست.

محمدرضا رحمانی بیان کرد: مسئولان برای رفع گره‌ها و مشکلات اقتصای جامعه با همفکری و مشورت بیش از پیش به عرصه بیایند و اشتغالزایی را در سرلوحه امور خود قرار دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105547
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.