رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رابر اعلام کرد


مشاهده ۳ قلاده گربه پالاس در بخش هنزاء شهرستان رابر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رابر گفت: یک قلاده گربه پالاس مادر به همراه دو قلاده توله تازه متولد شده در بخش هنزاء شهرستان رابر مشاهده شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رابر گفت: برای سومین بار گربه پالاس در شهرستان رابر مشاهده شد.

او افزود: گربه پالاس یکی از گربه‌های کمیاب ایرانی است که برای سومین مرحله، مادر به همراه دو قلاده توله تازه متولد شده در کوهستان‌های بخش هنزا شهرستان رابر مشاهده شدند؛ گربه پالاس یا مانول یک گربه سان کوچک بومی آسیای میانه است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رابر درباره مشخصات گربه پالاس گفت: این جانور تقریبا به اندازه یک گربه خانگی است و دارای حدود ۶۰ سانتیمتر طول بدون احتساب طول ۲۵ سانتیمتری‌اش و وزن متوسط این حیوان حدود ۳/۶ کیلوگرم است.

او افزود: گربه‌های پالاس رنگ زرد یا خاکستری دارند و بر روی دمشان حلقه‌های سیاه رنگ دیده می‌شود، همچنین بر روی بدن و پیشانی آنها و طرحهای خاص نقشه بسته است.

منظری توکلی گفت: فک گربه‌های پالاس کوچک است، به همین دلیل این پستانداران با مقایسه با دیگر گربه سانان تعداد دندانهای کمتری داردند اما در عوض دندانهای نیش آنها بسیار بلند است.

او در پایان از همه مردم شهرستان رابر درخواست کرد: با توجه به پراکنش این گربه زیبا و کمیاب در شهرستان برای حفظ و نگهداری آنها به محیط بانان شهرستان کمک کنند، زیرا این گربه ها نزدیک آبادی نمی‌شوند و بیشتر از موش، لاک پشت و مار تغذیه می‌کنند و از سگ های گله آسیب جدی می‌بیند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105551
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.